Udvidet samarbejde med Eaton giver ALSO flere skræddersyede UPS-løsninger på hylderne

Nu kan ALSOs kunder plukke endnu flere UPS-løsning fra hylderne, få dag-til-dag-levering og rådgivning i en helt ny liga. Det er takket være et udvidet samarbejde mellem en af Danmarks største it-grossister og power management-virksomheden Eaton.

Gennem 15 år har Eaton leveret UPS-løsninger, strømskinner og software til ALSO. Nu styrkes samarbejdet mellem de to virksomheder yderligere, da Eaton har udnævnt ALSO til value add distributor. Det giver ALSO mulighed for at skabe endnu tættere relationer til deres kunder gennem skræddersyede UPS-løsninger og produktspecifik rådgivning i købsprocessen.

Som en del af det udvidede samarbejde implementerer ALSO et koncept, der muliggør dag-til-dag-levering af Eatons 3-fasede 93PS UPS-serie. Med udgangspunkt i seriens skalerbare og modulopbyggede enheder kan ALSO nu tilbyde sine kunder over 100 forskellige 3-fasede UPS-løsninger med effekter fra 8kVA til 40kVA direkte fra hylderne.

”En af vores fornemmeste opgaver er at gøre købsprocessen så nem og fleksibel som muligt for vores forhandlere. I dag kører alt i døgndrift, og vores kunder er ofte nødt til løbende at tilpasse deres løsninger. Det kan gøre UPS-projekter udfordrende, da de ofte er komplekse at gennemføre. Med det nye koncept bliver det enklere at vælge en løsning, der passer til kundens behov, og som kan skaleres i takt med opgaven. Som en ekstra bonus kan kunderne få løsningen leveret fra dag-til-dag, da alle UPS-delene befinder sig i Danmark,” siger Hermann Frandsen, der er Solution Sales Director hos ALSO.

Som value add distributor har ALSO samtidig fået flere faglige kompetencer in-house, da Eaton har trænet ALSOs medarbejdere i de forskellige UPS-produkter og dermed klædt dem endnu bedre på til at rådgive kunderne.

”Det nye samarbejde er med til at give os en mere rådgivende rolle samtidig med, at vi leverer kapacitet til vores kunders digitale strategi. Eatons Intelligent Power Manager ligger helt i tråd med vores strategi om at hjælpe vores kunder med at sikre oppetid og samtidig optimere deres drift og omkostninger,” siger Hermann Frandsen.

Hos Eaton hilser man det øgede fokus på rådgivning velkomment.

”UPS-anlæg er bestemt ikke en let størrelse, og det kan være svært at navigere i det store UPS-landskab – især fra rådgiverstolen. Det kræver kendskab og viden til området. For os er det vigtigt ikke kun at levere kvalitetsløsninger til vores forhandlere, men også sikre, at kunderne vælger den løsning, der giver dem mest værdi. Det er vi med det nye setup med til at sikre, at ALSOs kunder får,” siger Bozidar Dedic, der er ET & IT Channel Manager hos Eaton i Danmark.

Læs mere om Eatons 93PS UPS-serie her.

Mere fra...

02.12.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Pålidelig strøm er ikke en selvfølge

02.12.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Lademarkedet går ind i ny fase

30.11.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Mere ekstremt vejr: Sådan sikrer virksomheder sig

14.11.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Nyt SF6-fri koblingsudstyr med højere kapacitet og minimalt klimaaftryk

12.11.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Hvad er transientbeskyttelse og hvorfor er det så vigtigt?

29.10.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Nu kan datacentre bidrage til frekvensregulering af elnettet med opdateret Eaton 93PM G2 UPS