Brancheprofilen: ”Man skal ikke være bange for at gå nye veje”

Efter mange års erfaring i reklamebranchen prøver Heino Juhl nu kræfter som marketingchef i ventilationsvirksomheden Lindab. For ham er det vigtigt, at man tør udfordre sig selv og træde både op og ned ad jobstigen.

Lindab har også oprustet inden for indkøb og logistik. Her står marketingchef Heino Juhl (th.) med Bettina Buchreitz Jensen, der blev ansat som indkøbschef sidste år, og Jan Mosegaard, der for nylig blev ansat som logistikchef. PR-foto..

Heino Juhl er marketingchef hos Lindab og skal blandt andet være med til at udbrede kendskabet til alle virksomhedens produktområder. Han er uddannet HD i marketing management og kommer fra et job som marketingkonsulent hos Würth. PR-foto. .

Hvad består dit nye job i?
Overordnet består mit nye job i markedsføring af Lindab. Her skal jeg være med til at udbrede kendskabet til alle virksomhedens produktområder.

Samtidig skal jeg være med til at sikre, at vi får koordineret vores indsatser på tværs af organisationen, da alle afdelinger er fælles om mange af de beslutninger, der bliver taget.

Hvorfor har du valgt at arbejde i ventilationsbranchen?
Jeg har tidligere arbejdet i reklamebranchen, hvor jeg som partner har samarbejdet med diverse byggemarkedskæder og tømmerhandler. Her har jeg stået på den anden side og fået indsigt i branchen, som jeg har fundet interessant.

Det er dog ikke en branche, jeg er gået bevidst efter, men jeg oplever, at leverandører til byggebranchen i de senere år har øget deres fokus på marketing, såvel traditionelt som digitalt, og her kan jeg bidrage med det, jeg brænder for.

Hvad bliver den største udfordring i dit nye job?
Min største udfordring bliver prioritering af indsatser. Hos Lindab har vi en masse initiativer, vi gerne vil have gennemført.

Men det er vigtigt, at både vores ansatte og samarbejdspartnere kan følge med og løfte de enkelte opgaver, og derfor er vi nødt til at prioritere nogle opgaver frem for andre.

Som følge af dette kan det også blive en udfordring at foretage langsigtet planlægning, i tilfælde af at man bliver grebet af spændende opgaver i det daglige.

Har du et godt karriereråd?
Man skal sørge for at beskæftige sig med noget, man finder interessant, og så skal man turde udfordre sig selv både ift. uddannelse og job. Vi skal være på arbejdsmarkedet i mange år, og derfor er det vigtigt, at man ikke er bange for at træde op og ned ad jobstigen.

På den måde sender man også et signal til omverdenen om, at man ikke er bange for at gå nye veje.

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Tilføj Bluetooth®-tryk til dine 230V ON/OFF sensorer - helt uden udskiftning!

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

16.12.2025Installator.dk

Energinet henter ny CFO i egne rækker

16.12.2025Geovent

Sponseret

To nye ansigter hos Geovent – hver med deres helt egen rejse

16.12.2025Installator.dk

Bauhaus har nye varehuschefer på plads

15.12.2025Installator.dk

Elektrikere blandt de mest tilfredse

15.12.2025Installator.dk

SMVdanmark: Bæredygtighedsaftale sikrer permanente lettelser

12.12.2025Installator.dk

Fire stærke lysprojekter nomineret til Den Danske Lyspris 2025

11.12.2025Installator.dk

AI giver installationsvirksomhed fuldt overblik over CO2-aftryk

11.12.2025Inspectly ApS

Sponseret

Case: Sådan sparede Kemp & Lauritzen en fuldtidsstilling 📲

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle