Københavnsk installatør får 20 parkeringsbøder om året

En syndflod af bøder for ulovlig parkering får VVS-installatør Carsten Bo Zeiler til at tænke i nye baner, når han skal besøge kunder i København.

Budcyklen kan løse nogle af installatørernes parkeringsproblemer i København. Carsten Bo Zeiler fra K. Thomsen VVS bruger cyklen til at komme rundt til kunderne på Nørrebro..

På det tætte Nørrebro med smalle gader og høje huse, er Carsten Bo Zeilers VVS-virksomhed klemt inde på et hjørne med parkerede personbiler overalt. For Carsten Bo Zeiler er det dyrt og besværligt at have servicevogn. Det koster køretid og parkeringsbøder, når han skal besøge kunderne. Alene i år har han selv fået 10 parkeringsbøder, når det har været for svært at finde en parkeringsplads, og han forventer, at han og de to ansatte på et år tilsammen får mellem 20 og 30 bøder for at parkere ulovligt.

Læs også: Københavnske Installatører kæmper om parkeringspladserne

”Nogle gange bliver man bare så irriteret over, at man ikke kan finde den p-plads. Hvis kunden har en radiator, der drypper, så stiller man bare bilen. Det irriterer mig, hvis jeg får en bøde og bliver straffet for at gøre mit job”, siger Carsten Bo Zeiler.

Han er indehaver af K. Thomsen VVS ApS med en svend og en lærling ansat. Kunderne er spredt over Frederiksberg, Østerbro, Nørrebro og Indre By i København. Her er det almindeligt at cirkulere en eller flere gange rundt om kundens adresse for at komme af med bilen. Nogle gange må Carsten Bo Zeiler eller hans medarbejdere stille servicebilen 500 meter væk og gå det sidste stykke.

For ham og hans medarbejdere er søgen efter en ledig plads en daglig skattejagt. Når man endelig har parkeret bilen et godt sted, skal man helst ikke forlade den.

”Hvis du har fundet en plads her i området, skal man ikke køre igen, for så er pladsen forsvundet, når du kommer tilbage”, siger han.

Finder løsninger
For at løse parkeringsproblemet har han en ladcykel, som han bruger til de helt lokale kundeopgaver på Nørrebro. Går turen længere væk, kører han i en lille ”pizzabil”, en Peugeot Partner, som er nem at parkere. Endelig har han sat en sækkevogn, der kan klappes sammen, i hver servicebil, så han og medarbejderne kan trille værktøj og materialer de sidste meter hen til kunden. De iderige parkerings-tiltag skal gøre det nemmere at stille bilen lovligt og spare konflikterne med kunderne, der klager over at betale for uproduktiv kørsel.

”Det er kunderne, der betaler, når der går mere tid til transporten. Nogle kunder brokker sig rigtig meget over tiden på regningen, og så må jeg trække det fra på fakturaen”, siger Carsten Bo Zeiler.

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Tilføj Bluetooth®-tryk til dine 230V ON/OFF sensorer - helt uden udskiftning!

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

16.12.2025Installator.dk

Energinet henter ny CFO i egne rækker

16.12.2025Geovent

Sponseret

To nye ansigter hos Geovent – hver med deres helt egen rejse

16.12.2025Installator.dk

Bauhaus har nye varehuschefer på plads

15.12.2025Installator.dk

Elektrikere blandt de mest tilfredse

15.12.2025Installator.dk

SMVdanmark: Bæredygtighedsaftale sikrer permanente lettelser

12.12.2025Installator.dk

Fire stærke lysprojekter nomineret til Den Danske Lyspris 2025

11.12.2025Installator.dk

AI giver installationsvirksomhed fuldt overblik over CO2-aftryk

11.12.2025Inspectly ApS

Sponseret

Case: Sådan sparede Kemp & Lauritzen en fuldtidsstilling 📲

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle