Ahsell får afkast af mio-investeringer

Siden Ahlsell overtog Sanistål og omdannede 24 danske håndværkerbutikker i april 2024, har koncernen investeret mange millioner kroner i nye tiltag og står nu bedre rustet på det danske marked, skriver grossisten i en pressemeddelelse.

Ahlsell har styrket sin position på det danske marked, mener Claudio Christensen, CEO i Ahlsell Danmark. Foto: Ahlsell Danmark

Opgradering af butikkerne, stor udvidelse af sortimentet og et stærkt fokus på digitalisering har ifølge Ahlsell ført til tilfredsstillende vækst i de første måneder af 2025.

“Som et led i vores ambitiøse vækstplan har vi lagt en masse kræfter i at bygge op i 2024. Der er sket utrolig meget på forholdsvis kort tid. Vi har f.eks. moderniseret butikkerne og sat fokus på digitalisering for at imødekomme kundernes behov. Vi er kommet godt fra start i 2025 og har oplevet vækst fra begyndelsen af januar til midten af marts, og nogle af vores butikker har oplevet tocifret salgsvækst. Det er meget tilfredsstillende, siger CEO Claudio Christensen fra Ahlsell Danmark, som er en del af Ahlsell Group, der er Nordens største distributør af bl.a. værktøj, VVS- og elartikler til byggebranchen og industrien.

I forbindelse med overtagelsen af Sanistål rettede Ahlsell også fokus mod øget digitalisering for at skabe bedre personaliserede kundeoplevelser. Ved hjælp af en ny søgemotor, store mængder data og kunstig intelligens har Ahlsell sikret sine flere end 34.000 kunder en mere personlig og effektiv oplevelse, når de handler online, uanset om det er en mindre vvs-installatør, der handler via Ahlsells app, eller en stor industrikoncern, som handler online på Ahlsells hjemmeside. Alene i 2024 blev der investeret et tocifret millionbeløb i digitalisering.

Ahlsells erfaringer viser, at sammenhængen mellem handel i de fysiske butikker og online spiller en stor rolle, og tilbagemeldingerne fra kunderne viser øget tilfredshed, uanset hvor kunderne handler.

“Vi har styrket vores position på et meget konkurrencepræget marked, og vores tal for de seneste måneder tyder på, at vi er kommet godt fra land i 2025, hvor vi fortsat vil drage nytte af, at vi har brugt enormt mange ressourcer på opbygning i 2024. Da vi investerede betydelige summer for et år siden, var det for at styrke tilfredsheden hos kunderne og øge salget, og vi arbejder hårdt på at lykkes med begge dele,” siger Claudio Christensen.

-emte

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

10.11.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Arbejdskraft er industriens største mangelvare – men skal vi vente på flere uddannede eller tage teknologien i brug nu?

10.11.2025Installator.dk

Unidrains moderselskab fylder 80 år: Fra smede i Småland til industrikoncern

10.11.2025KlarPris

Sponseret

Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

06.11.2025Installator.dk

Bred opbakning til ny karakterskala

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle