Vølund-chef: God service kræver samarbejde

Det kræver samarbejde internt i en virksomhed at yde god kundeservice og skabe merværdi for kunderne. Det mener Martin Jæger, der er ny servicechef for Vølund Varmeteknik.

Martin Jæger, ny Servicechef hos Vølund Varmeteknik.

Hvorfor har du valgt at arbejde i installationsbranchen?
Installationsbranchen en branche, hvor der er en rivende udvikling på produktsiden og dermed en udvikling af de serviceydelser, virksomheder skal levere.

Læs også: Damixa byder på spændende muligheder

Når produkterne hele tiden udvikles, stilles der også større krav til organisationen. Kunderne stiller også andre og større krav, end de gjorde for 10-15 år siden. Det organisatoriske omkring servicedelen ser jeg som det væsentligste fokusområde.

Hvad indebærer jobbet som servicechef?
Det væsentligste som servicechef er at få organisationen til at spille sammen omkring det at yde god kundeservice og give gode kundeoplevelser. Når kunden får en tekniker i røret, så skal han vide, hvad han taler om, og når kunden får en montør ud, så skal montøren kunne løse den opgave, der stilles.

En god kundeoplevelse er, når man får givet kunden en bedre oplevelse, end den kunden havde forventet.

Læs også: Bravida skal være vellidt

Om Martin Jæger

Stilling: Servicechef hos Vølund Varmeteknik

Uddannelse: Uddannet Maskintekniker fra Herning Tekniske Skole, HD i Organisation fra Syddansk Universitet

Tidligere stillinger: Teamleder Engineering Change Management (ECM) hos Siemens Wind Power, Servicemanager hos HS Tarm, Kvalitets- og servicechef hos SPEKVA

Hvad bliver dine udfordringer som servicechef?
En af mine største udfordringer bliver at løfte niveauet omkring kundehåndtering og kommunikationen med kunderne yderligere. Det er dog en opgave, der samtidig bliver et totalsamarbejde i hele virksomheden. Service foregår ikke kun i serviceafdelingen, men også i salgs-, logistik- og økonomiafdelingen.

Læs også: Jeg brænder for salg

Det er et stort samarbejde i hele virksomheden at yde den gode service. Vi skal helst skabe en merværdi for kunderne, så de fortsat vælger vores produkter og os som samarbejdspartner.

Hvad er dit bedste karriereråd?
Lyt til kunderne og få afkodet deres krav og forventninger til din virksomhed, så virksomheden kan leve op til dem. Man må gerne være proaktiv og stille krav til kunderne.

Kunderne skal betragte virksomheden som en værdiskabende samarbejdspartner og ikke udelukkende som en leverandør.

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

20.11.2025Wexøe A/S

Sponseret

Ny markedschef skal styrke Wexøes løsninger til installatører, rådgivere og grossister

20.11.2025Installator.dk

VELTEK styrker sekretariatet

20.11.2025Installator.dk

Utilfredsstillende resultater fører til ny ledelse i Nordelektro

19.11.2025Installator.dk

GK Danmark opkøber Sjølund Svejse- og VVS-Service

19.11.2025Installator.dk

Skattestyrelsen advarer: Kædesvig kan ramme virksomheder hårdt

19.11.2025Installator.dk

Deadline nærmer sig hastigt for tusindvis af personligt ejede virksomheder

18.11.2025Geovent

Sponseret

Geovent-lærling i top-10 ved europæisk konkurrence i Lissabon!

18.11.2025Installator.dk

Forslag: Kommuner skal have større andel fra solceller og vindmøller

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
EET Danmark A/S
Uddannelse
Ubiquiti Certificeringer

Tilmeld dig EET’s Ubiquiti-certificeringskurser

Dato

30.09.2025

Sted

EET, Ventrupvej 27, 2670 Greve + DBU Hotel & Kursuscenter, Kileparken 27, 8381 Tilst

EET Danmark A/S
Kursus
Axis Kurser

Gør læring til et eventyr med Axis

Dato

17.11.2025

Sted

Online + classroom

Scankab Cables A/S
Messe
Scankab deltager på Ajour i Odense

Vi stræber efter at være din foretrukne kabelpartner. Vores deltagelse på messer er en del af vores forpligtelse til at skabe en platform for dialog og forståelse. Uanset om du er projektleder, installatør eller ingeniør, er Scankab din pålidelige kilde til kvalitetskabler og innovative løsninger.

Dato

27.11.2025

Sted

Odense

Danvak
Seminar
Lyd og støj i HVAC-installationer

Bliv klædt på til at håndtere lyd, støj og vibrationer i HVAC-installationer!

Dato

02.12.2025

Tid

14:00

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 3, 2630 Taastrup

Danvak
Kursus
DS 428:2019 Komplet kursus om brandsikring af ventilationsanlæg

Kurset strækker sig over 2 kursusdage, hvor du får en komplet gennemgang af alle krav og præaccepterede løsninger i DS 428:2019. Du finder de konkrete datoer i kursusbeskrivelsen, ved at trykke på tilmeldingslinket.

Dato

03.12.2025

Tid

08:30

Sted

Teknologisk Institut - Taastrup

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til OT-cybersikkerhed

Dette endagskursus giver en introduktion til cybersikkerhed for Operationel Teknologi. Få indsigt i relevante standarder og EU-direktiver og hvordan OT bedst rustes mod cybertrusler. Kurset klæder dig og din virksomhed på til at forstå, vurdere og handle på behovet for øget OT-cybersikkerhed.

Dato

03.12.2025

Tid

09:00

Sted

Hindsgavl Slot, Middelfart