Vølund-chef: God service kræver samarbejde

Det kræver samarbejde internt i en virksomhed at yde god kundeservice og skabe merværdi for kunderne. Det mener Martin Jæger, der er ny servicechef for Vølund Varmeteknik.

Martin Jæger, ny Servicechef hos Vølund Varmeteknik.

Hvorfor har du valgt at arbejde i installationsbranchen?
Installationsbranchen en branche, hvor der er en rivende udvikling på produktsiden og dermed en udvikling af de serviceydelser, virksomheder skal levere.

Læs også: Damixa byder på spændende muligheder

Når produkterne hele tiden udvikles, stilles der også større krav til organisationen. Kunderne stiller også andre og større krav, end de gjorde for 10-15 år siden. Det organisatoriske omkring servicedelen ser jeg som det væsentligste fokusområde.

Hvad indebærer jobbet som servicechef?
Det væsentligste som servicechef er at få organisationen til at spille sammen omkring det at yde god kundeservice og give gode kundeoplevelser. Når kunden får en tekniker i røret, så skal han vide, hvad han taler om, og når kunden får en montør ud, så skal montøren kunne løse den opgave, der stilles.

En god kundeoplevelse er, når man får givet kunden en bedre oplevelse, end den kunden havde forventet.

Læs også: Bravida skal være vellidt

Om Martin Jæger

Stilling: Servicechef hos Vølund Varmeteknik

Uddannelse: Uddannet Maskintekniker fra Herning Tekniske Skole, HD i Organisation fra Syddansk Universitet

Tidligere stillinger: Teamleder Engineering Change Management (ECM) hos Siemens Wind Power, Servicemanager hos HS Tarm, Kvalitets- og servicechef hos SPEKVA

Hvad bliver dine udfordringer som servicechef?
En af mine største udfordringer bliver at løfte niveauet omkring kundehåndtering og kommunikationen med kunderne yderligere. Det er dog en opgave, der samtidig bliver et totalsamarbejde i hele virksomheden. Service foregår ikke kun i serviceafdelingen, men også i salgs-, logistik- og økonomiafdelingen.

Læs også: Jeg brænder for salg

Det er et stort samarbejde i hele virksomheden at yde den gode service. Vi skal helst skabe en merværdi for kunderne, så de fortsat vælger vores produkter og os som samarbejdspartner.

Hvad er dit bedste karriereråd?
Lyt til kunderne og få afkodet deres krav og forventninger til din virksomhed, så virksomheden kan leve op til dem. Man må gerne være proaktiv og stille krav til kunderne.

Kunderne skal betragte virksomheden som en værdiskabende samarbejdspartner og ikke udelukkende som en leverandør.

Solar Danmark

Sponseret

Solar Blue Install Network - Et Brancherelevant forum

Ecofoss/Green:ID

Sponseret

Thoravej 29 – prisbelønnet kontorbyggeri med bæredygtig specialbelysning

Relateret indhold

21.10.2025Geovent

Sponseret

En dag med dialog, refleksion og fælles retning hos Geovent

21.10.2025Lan-com A/S

Sponseret

Bogholder / kontorassistent (ca. 25 timer om ugen)

21.10.2025KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

21.10.2025Installator.dk

Ny aftale skal accelerere udbygningen af sol og vind på land

20.10.2025Installator.dk

EU sætter slutdato for russisk gas

20.10.2025Solar Danmark

Sponseret

Solar Blue Install Network - Et Brancherelevant forum

20.10.2025Installator.dk

InstallatørGruppen udvider i Schweiz med tredje virksomhed

17.10.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Schneider Electric fremhæver innovation inden for 800 VDC-strømsystemer til understøttelse af NVIDIAs næste generation af GPU'er

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
EET Danmark A/S
Kursus
Axis Kurser

Gør læring til et eventyr med Axis

Dato

17.10.2025

Sted

Online + classroom

DTU
Efteruddannelse
Livscyklusanalyser og bæredygtigshedpåvirkninger

På dette kursus, som også er et diplommodul, lærer du at vurdere miljøbelastninger gennem et produkts livscyklus. Kurset dækker en LCA-screening af et produkt og dækker beregning af effekter på miljø, klima og natur.

Dato

22.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Ledelse og facilitering

Vil du være god til at facilitere møder, workshops, projekter og lignende? Og vil du kunne understøtte relationelle processer, der skaber værdi, mening og ønsket effekt?

Dato

23.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Leanværktøjer

Dette kursus, som også er et diplommodul, er målrettet dig, der har brug for en værktøjskasse i arbejdet med implementering af Lean i både private og offentlige virksomheder.

Dato

23.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Solcelleanlæg - VE-installatør

Vil du være VE-montør af solcelleanlæg? KEA kvalificerer dig til at blive godkendt. Har du el-autorisation, bliver du VE-installatør af solcelleanlæg.

Dato

27.10.2025

Tid

08:30

Sted

København NV

Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Roskilde)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

28.10.2025

Tid

08:00

Sted

Scandic Roskilde Park, Ved Ringen 2, 4000 Roskilde