Hjertecenter Varde: Hurtig og god service fra Atek
På Hjertecenter Varde er en stabil strømforsyning helt afgørende. Hvis der opstår problemer, er hurtig og effektiv service fra Atek derfor af største vigtighed.
10. februar 2014 havde Hjertecenter Varde et strømsvigt, hvor generatoren, som er en del af nødstrømsanlægget, ikke startede, som den skulle. Strømafbrydelsen varede i ca. 10 sekunder og det er lang tid, når der er tale om livsvigtige maskiner til hjertepatienter. Hjertecenteret, som er kunde hos Atek, ringede straks, og Atek kom så hurtigt som muligt, hvilket var en 3-4 timer efter opkaldet. Da problemet var blevet løst, fik Atek følgende tilbagemelding på sin service fra Hjertecenter Varde:
Kompetent og hurtig udrykning
Jeg vil gerne rose Atek for rigtig god service og hurtig udrykning generelt. Da vi selvfølgelig er meget afhængige af, at vores nødstrømsanlæg virker, er det utrolig vigtigt og betryggende som kunde, at man i sådan en situation bliver mødt af venlige ansatte, som samtidig reagerer hurtigt, som det var tilfældet denne dag, lyder det fra Carsten Bech Højgaard, som er pedel/serviceassistent på Hjertecenter Varde.
I den konkrete sag har han også helt specifikke roser til teknikerne Andy, Jesper og Per fra Atek:
De tre udviser stor kompetence inden for hver deres arbejdsområde. Andy og Per fandt hurtig fejlen, som jo desværre viste sig at være lidt mere omfangsrig end forventet og også stor ros til Jesper, som udskiftede maximal-afbryderen sammen med Andy. Man kan mærke, at alle ved, hvad de har med at gøre. På trods af en lille smule modvind på omkoblingsdagen lykkedes det at samle alle tråde og få generatoren op at køre igen. Sådan en oplevelse skaber tillid og giver en glad kunde, fortæller Carsten Bech Højgaard.
Effektiv service giver tryghed
Atek er normalt på stedet samme dag eller senest næste morgen ved akutte nødstrøms-problemer i Danmark, og al service udføres af Ateks egne teknikere. Teknikerne er certificerede hos Ateks leverandører og derfor altid 100 pct. ajour med alle produkter.
For os er det helt centralt, at vores service er hurtig og effektiv. Vores kunder skal kunne sove trygt om natten i visheden om, at hvis der opstår problemer, så løser vi dem, og vi gør det med det samme, fastslår Mikkel Jensen, der er servicechef hos Atek..
Atek installerer, servicerer og vedligeholder systematisk over tusinde UPS-, dieselgenerator- og køle-/brandsikringsanlæg hvert år i hele Danmark og Færøerne. Og det betaler sig at holde nødstrømsanlægget i form. Ved at indgå aftale om faste serviceeftersyn bevarer nødstrømsanlægget nemlig sin maksimale ydeevne, sikkerhed og driftsikkerhed.
Fordele ved driftsikring:
- 24 timers døgnvagt alle 365 dage om året
- hurtig respons på tilkald
- optimerer sikkerheden og forebygger, at vigtige data går tabt
- giver tryghed for, at udstyret virker optimalt, når strømmen svigter
- vores arbejdstid kan tilpasses din virksomheds
Nødstrømsanlæg, der matcher behovet
Nogle virksomheder og institutioner behøver blot 5 minutters backup-strøm for at sikre deres værdier, data og processer, når elforsyningen svigter. Andre eksempelvis hospitaler og den finansielle sektors it-servere er afhængige af nødstrøm uafbrudt, indtil elektriciteten er oppe at køre igen. Som kunde hos Atek får du den nødstrøm leveret, du har behov for, i den tid, du ønsker det. De såkaldte UPS-anlæg (Uninterrupted Power Supply) giver uafbrudt strømforsyning i en kortere periode og er med til at sikre konstant el-tilførsel til strømkrævende maskinel. Kræves der backupstrøm i mere end en time, anbefaler vi at supplere UPS med et generatoranlæg (typisk dieselgenerator) den er billigst at vedligeholde og minimerer behovet for en stor batteribank, der løbende skal skiftes ud.
Atek har mere end 16 års erfaring og er Danmarks førende leverandør med alle typer nødstrømsanlæg og in house-ekspertise i både UPS- og dieselgeneratoranlæg.