Kampagne skal belyse el-branchens teknologiske kunnen

I en ny kampagne, vil Tekniq Arbejdsgiverne og Dansk El-Forbund i fællesskab markere, at el-branchen er på forkant med den teknologiske udvikling og løfter Danmark ind i fremtiden.

Kampagnen "Vi tænker bag facaden" sker som led i en strategi om at udvikle el-branchen yderligere mod 2025. .

”Vi tænker bag facaden” er titlen på en ny kampagne som brancheorganisationen Tekniq Arbejdsgiverne og Dansk El-Forbund i fællesskab vil lancere de kommende måneder. Kampagnens omdrejningspunkt er en brandingfilm, der skal vise, hvordan el-branchen bidrager til den teknologiske udvikling i samfundet.

”El-branchen er inde i en rivende udvikling. Vi gør bygningerne mere energieffektive, vi sikrer indeklimaet på landets folkeskoler, og vi automatiserer industrien, også med den nyeste robotteknologi. Det er intelligente løsninger, der gør hverdagen nemmere og skaber vækst. Vi er med til at styre Danmark ind i den teknologiske fremtid, og det vil vi gerne sætte fokus på”, siger Niels Jørgen Hansen, administrerende direktør hos Tekniq Arbejdsgiverne.

Den fælles kampagne henvender sig til henholdsvis beslutningstagere, byggebranchen og danske borgere, som overvejer at bygge nyt eller renovere deres bolig. Filmen viser elektriske og intelligente installationer bag facaden gennem en elektrikers fortælling.

Læs også: Overenskomstforhandlingerne skudt i gang på el-området

Forbundsformanden i Dansk El-Forbund, Jørgen Juul Rasmussen, understreger endvidere vigtigheden i at belyse, hvilke områder el-branchen beskæftiger sig med.

”El-branchen er med til at bringe Danmark ind i en grønnere fremtid. Virksomhederne og elektrikerne kan godt ranke ryggen. Vi leverer både det kendte traditionelle installationsarbejde, men også mange moderne intelligente løsninger der ofte er gemt bag facaden. Så man skal vide det, for at kunne se det. Det er det, vi kan, og det er de løsninger, vi kan rådgive om”, siger Jørgen Juul Rasmussen.

De kommende måneder vil filmen blive vist på de sociale medier og via annoncering på en række nyhedsmedier samt medier for bygge- og installationsbranchen.

Derudover får el-branchens virksomheder mulighed for at vise filmen på deres egne websites, ligesom erhvervsskoler kan bruge filmen i deres markedsføring af elektrikeruddannelsen og øvrige aktiviteter.

Kampagnen ”Vi tænker bag facaden” er en fortsættelse af de to organisationers samarbejde om udviklingen af el-branchen frem mod 2025.

- HCL

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

06.11.2025Installator.dk

Bred opbakning til ny karakterskala

06.11.2025Geberit A/S

Sponseret

Mindre toiletpapir, mindre klimaaftryk: Hvorfor douchetoiletter er et ansvarligt valg

06.11.2025Installator.dk

Gæsterne strømmede til åbningsfest hos Lemvigh-Müller

05.11.2025Installator.dk

Entreprenør digitaliserer indkøbet med KlarPris

05.11.2025Installator.dk

Store forskelle er med til at forsinke udbredelsen af eldrevne biler

04.11.2025Installator.dk

Bravida vinder rammeaftale med Bygningsstyrelsen

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle