Landsby mørklagt i to uger efter renovation af gadebelysningen

Borgerne i Serridslev måtte undvære lys i gadelamperne, da den samlede el-regning ved en fejl blev sendt til en enkelt privat husstand.

I over to uger måtte beboerne i Serridslev nord for Horsens undvære gadebelysningen, da regningen ved en fejl blev sendt til en privat husstand. Arkivfoto..

Derfor var det også det store samtaleemne i Serridslev nord for Horsens, da landsbyen i over to uger måtte klare sig helt uden.

Det skriver DR.

Længe fik beboerne ingen tilbagemelding fra Horsens Kommune om, hvad fejlen skyldtes, men nu har de dog ifølge Århus Stiftstidende fundet frem til og løst problemet.

Hele byens el-regning sendt til en beboer
Problemet er opstået, efter landsbyen har fået renoveret gadebelysningen, og ved en fejl er regningen blevet sendt til en privat husstand, oplyser afdelingschef ved affald og trafik ved Horsens Kommune, Allan Lyng Hansen.

”Vi har i den forbindelse også fået lavet en ny installation og fået sat en ny måler op derude. Måleren står ud for en adresse på Serridslevvej. Det ser ud til, at man ved en fejl har fået meldt måleren til ejendommen, hvor den står”, siger Allan Lyng Hansen og fortsætter:

”Regningen for belysning er derfor blevet sendt til den pågældende ejendom, og jeg kan godt forstå, at ejeren ikke vil betale for belysning gennem Serridslev. Så derfor er regningen ikke betalt - og vi har aldrig set en regning på kommunen”, forklarer han til Århus Stiftstidende.

Læs også: Kommune forventer at spare 70 procent på gadebelysningen

Inden, gadebelysningen kom tilbage onsdag aften, nåede 25-30 beboere i Serridslev siden starten af februar ifølge Århus Stiftstidende at kontakte Horsens Kommune.

- JMA

KlarPris

Sponseret

KlarPris opgraderer søgningen: Endnu nemmere at finde det rigtige produkt

KlarPris

Sponseret

Derfor vælger flere installatører Grundfos pumper gennem KlarPris

Relateret indhold

Installator.dk

Energinet sparer 650 mio. kr. på reserver i 2026

Installator.dk

TEKNIQ: Forhøjet seniorfradrag kan ikke stå alene

Installator.dk

Energinet sparer 650 mio. kr. på reserver i 2026

Installator.dk

DI: Giv datacentre mulighed for egen grøn strøm

Installator.dk

Regeringen fylder grønne varmepuljer op med 500 mio. kr.

Installator.dk

Lemvigh-Müller henter ny VVS-direktør

Installator.dk

Økonomiaftale åbner for milliardinvesteringer i nedslidte skoler

Installator.dk

400 lærlinge har gennemført sikkerhedsuddannelse

Installator.dk

InstallatørGruppen efter børsnotering: Vil være større i udlandet end i Danmark

Installator.dk

Datacentre og batterilagre kommer bagerst i køen

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle