Lemvigh- Müller lancerer en webshop for private

Lemvigh-Müller bevæger sig nu ind på privatmarkedet med webshoppen Faisto, der sælger værktøj, sikkerhedsudstyr og arbejdstøj.

Lemvigh-Müller forsøger at få andel i milliardmarkedet for værktøj til private. De vil adskille sig fra konkurrenter ved at levere den vejledning, som mange af kunderne efterlyser. PR-foto. .

I Danmark omsættes der årligt for omkring 2 milliarder kroner i værktøj og lignende produkter til private. Og det marked vil Lemvigh-Müller nu være en del af. Derfor er stål- og teknikgrossisten efter et års forberedelse gået i luften med en ny webshop ved navn Faisto. Her får private mulighed for at købe værktøj, sikkerhedsudstyr og arbejdstøj.

Selvom konkurrencen på området er benhård med mange online spillere om buddet, mener Lemvigh-Müller, at de skiller sig ud.

”Vi ser, at der er en ledig position i markedet, hvor der er et stort potentiale. Der er i forvejen mange aktører, der satser på discount til private, eller som skal favne alle kundetyper. Det har vi stor respekt for, men vores forretningsmodel tager udgangspunkt i solid rådgivning og tilsvarende produkter, og det giver os albuerum i forhold til alle andre”, siger Mads Vangkilde, der er direktør i Faisto.

Læs også: Ny tjeneste gør det muligt for kunder at booke håndværkere online

For få handler værktøj online
I dag køber kun 20 procent af forbrugerne deres værktøj på nettet. Det fremgår af en markedsundersøgelse udført af Wilke på vegne af Faisto. Tallet er lavt sammenlignet med onlinehandlens generelle popularitet blandt danskerne. Her svarer nemlig hele 91 procent ja til, at de shopper online.

Resultaterne fra markedsundersøgelsen peger samtidig på, at mangelende vejledning om produkterne afholder cirka halvdelen af de potentielle kunder fra at købe værktøj på nettet. Og kunderne efterlyser mere information, der kan forhindre dem i at begå et fejlkøb.

Læs også: Lemvigh-Müller køber jysk handelsvirksomhed

”Markedsanalyserne fortæller, at der ind til nu har manglet en rendyrket webshop, der kan forene isenkræmmerens gode kundeoplevelse med de åbenlyse fordele, som onlinehandel giver i form af hurtigt overblik over mulighederne samt bekvemmeligheden ved at handle hjemmefra”, fortæller Mads Vangkilde.

På sigt har Lemvigh-Müller høje ambitionerne om at få flere til at handle værktøj online. Men 2018 og 2019 anses som udviklingsår, hvor de forsøger at afprøve, hvad der virker kommercielt.

- EST

NKT (Denmark) A/S

Sponseret

Køb dine NKT favoritter til kampagnepris

Techem Danmark A/S

Sponseret

Spar på ressourcerne - anbefalingen er, sæt forbrugsmåling op hurtigst muligt i projekterne

Relateret indhold

11.09.2025Installator.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

10.09.2025Installator.dk

Hver tredje teknisk virksomhed ramt af tyver

09.09.2025Installator.dk

Euroskills 2025 i Herning er i gang

09.09.2025CSRD+CO

Sponseret

Hvem har egentlig ansvaret for byggeaffaldet?

09.09.2025Installator.dk

TEKNIQ og EG i nyt samarbejde: Digital genvej til nystartede i branchen

09.09.2025Installator.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

09.09.2025Erik Larsen & Søn

Sponseret

Nye ansigter – samme gode service

08.09.2025Carlog System

Sponseret

Digitale flådestyringsløsninger giver bedre overblik og grønnere drift

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle