Moderne fagjournalistik kræver relevans, aktualitet og læserværdi

Fagmagasinet Installatør sætter i 2023 endnu mere fokus på læserværdi. Det sker ved at skifte de traditionelle temalister ud med pop-up specialtemaer, som redaktion og salgsteam løbende udvikler. Sammen med læserne og branchen og med hurtige reaktionstider.

"Der sker alt for mange hastige forandringer til, at en tidshorisont på 12-18 måneder giver mening i et moderne medie. Vi vil derfor løbende se på, hvor skoen trykker hos vores læsere, og så vil vi udvikle nichetemaer, der kaster lys på udfordringer og mulige løsninger”, fortæller Martin Quarder. Arkivfoto..

Temaer planlagt for et helt udgivelsesår har været kutyme i alle dele af den trykte mediebranche i årtier. Den tradition gør udgiveren af fagmagasinet Installatør nu op med.

”Vi i Horisont Gruppen, som udgiver Installatør og tre andre specialmedier, har besluttet, at det er tid til at tænke nyt og lancerer nu en helt ny udgivelsesstrategi. Den nye strategi betyder, at temaer bliver pop up specialtemaer, der springer ud af ting, der vedkommer læsernes arbejdshverdag her og nu”, fortæller administrerende direktør Rasmus Brylle og tilføjer:

Fra 12 måneder til realtid
”Traditionelle temaer er planlagt 12-18 måneder i forvejen, og både erhvervs- og samfundsliv er i dag præget af en hurtig forandrings- og udviklingstakt. Vi mener derfor, der som medie er brug for at reagere hurtigere. I erhvervslivet taler vi meget om transparens og data i realtid. Det skal også gælde for vores fagmedier. Derfor udvikler vi specialtemaer som en løbende proces hen over året”.

Martin Quarder, der er sales & business developer, understreger, at strategiskiftet er et udtryk for, at Horisont Gruppen sætter endnu mere tryk på at levere værdi til læserne. ’Værdi’ skal forstås som indhold, der kan hjælpe med at udvikle læsernes forretning og arbejdshverdag her-og-nu.

Mere nærværende og præcis
”Vi vil være vedkommende, relevante og nærværende for vores læsere. Pop up specialtemaerne skal være vidensdelende og engagerende. Tiden er løbet fra temaplaner, der er fastlagt 12-18 måneder ud i fremtiden. Der sker alt for mange hastige forandringer til, at en tidshorisont på 12-18 måneder giver mening i et moderne medie. Vi vil derfor løbende se på, hvor skoen trykker hos vores læsere, og så vil vi udvikle nichetemaer, der kaster lys på udfordringer og mulige løsninger”.

Martin Quarder fremhæver, at skiftet fra de traditionelle temaer til pop up specialtemaer, der bliver udviklet, mens ’toget kører’, skal understøtte et skifte mod et mere organisk medie, som går dybere, bliver mere præcis og vil være i stand til at reagere hurtigere på nye tendenser og brancheudviklinger.

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

17.11.2025Condair A/S

Sponseret

Condair er klar til Ajour-messen 2025!

17.11.2025Installator.dk

Ny EU-rapport: Sene betalinger rammer især små virksomheder

14.11.2025Installator.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025Installator.dk

Ahlsell opkøber dansk arbejdstøjmærke

13.11.2025Installator.dk

Synergi skal have ny direktør

13.11.2025Installator.dk

Kemp & Lauritzen opruster lærlingeindsatsen med ny rolle

12.11.2025Condair A/S

Sponseret

To 30-års jubilæer markerer Condairs rejse fra dansk startup til global markedsleder

12.11.2025Installator.dk

Rosa Jensen er Ahlsells nye direktør for strategi og forretningsudvikling

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle