Content marketing er det nye sort

Nyheder fra Business Partnere bringer værdi til brugerne af installator.dk, de bidrager til nyhedsstrømmen og trafikken på installator.dk, og de markedsfører Business Partnernes virksomheder effektivt. Disciplinen hedder "content marketing" og blev for nylig præsenteret på en verdensomspændende konference af samme navn.

Content Marketing

Begrebet ”content marketing” eller sponsoreret indhold bygger på, at annoncører selv producerer indhold og på den måde skaber mer-værdi og længerevarende relationer for kunden.

Som Business Partner skaber du større troværdighed
Din virksomheds nyheder er et våben i jagten på at skabe merværdi, loyalitet og troværdighed overfor nye og eksisterende kunder. Det var et af budskaberne på verdens største konference om ”Content Marketing” i Ohio i efteråret 2012. Her blev det spået, at hele 31 pct. af marketingbudgetterne for 2013 vil blive allokeret til denne voksende marketingdiciplin. "Content Marketing" er kunsten at kommunikere uden at oversælge - ingen skal opleve, at de bliver prakket noget på. Det handler om at skabe værdi ved at levere information, viden og service og på den måde vinde kundernes opmærksomhed og tillid.

Eksperterne om content marketing
Eksperterne flokkes om at diskutere begrebet "Content Marketing". Hvor har "Content Marketing" størst effekt?  På print eller web?  I sociale medier eller i nichemedier? Det er helt sikkert, at markedsføring gennem indholdsproduktion bliver taget mere alvorligt end nogensinde før, og den nye form for markedsføring er værd at tage alvorligt i kampen om kunderne. Teknolgierne tilbyder nye, spændende muligheder; og medieudbyderne, som for eksempel installator.dk, stiller en nichemålgruppe til rådighed for virksomhederne. Brugerne vil have indhold fra fagfolk, eksperter og ligemænd; det journalistiske ene-ejerskab til indholdet er væk - publiceringssluserne er åbnet også for virksomhederne!

Jan Godsk, Ideatakeaway.dk.

Det behøver ikke at være så svært at definere og forstå begrebet. Jan Godsk, der er grundlægger og direktør i Ideatakeaway, har flere års erfaring med at skabe synergi mellem indhold og markedsføring. Han mener, at ser man bort fra de "smarte begreber" og koncentrerer sig om kernen, så er det indholdsdrevet reklame - deraf begrebet "content marketing". Og vil man som brand have størst mulig gennemslagskraft handler det om at lave relevant og vedkommende indhold, som postes uden traditionelle marketing budskaber og med en frekvens der ikke minder om tæppebombning. Originalt indhold er nøglen til en vellykket kampagne på tværs af traditionelle medier og sociale medier. Udfordringen, set udefra, kan være at binde alle medierne samme så der skabes en synergi. Derfor handler det mere om, at vælge fra end til, selv om man kan føle sig fristet til, at få en app eller facebook side som konkurrenterne. 

Peter Svarre, www.denperfektestorm.dk.

Peter Svarre, der er forfatter af bogen "Den perfekte storm", forholder sig til mekanismerne og tendenserne i sociale medier: "I de sociale mediers tidsalder kan man ikke længere spise sine kunder af med kedsommelige reklamefilm, der priser produkternes fortræffeligheder. Kommunikation i de sociale medier handler om at være interessant og relevant. Kommunikationen skal skabe samtale og involvering. For mange virksomheder kan det derfor være den helt rigtige strategi at producere sit eget indhold i form af en faglig blog, en underholdende Youtube-kanal eller en samtalende Twitter-profil. Grebet rigtigt an kan content marketing hjælpe virksomheder til at blive en naturlig del af kundernes samtaler i en verden, hvor de i stigende grad er ligeglade med plastikagtige reklamebudskaber." (citat slut)

Rasmus Brylle, forfatter til denne artikel, er kommerciel direktør og partner i Horisont Gruppen a/s.

Jeg har selv beskæftiget mig med udvikling og drift af kommercielle erhvervsmedier til nichesegmenter gennem de seneste 12 år. De sidste 10 år har jeg arbejdet med integrationen mellem trykte- og online-medier. Min holdning er, at Content Marketing erstatter ikke traditionel annoncering, men fungerer godt som det værdiskabende og uddybende "add-on" i mellem marketingakiviteter og kampagneperioder. En kontinuerlig content marketing-indsats sikrer øget kendskab i målgruppen og synergi i kampagnen, hvis det, der kommunikeres har nytteværdi.

Læs mere om content marketing her:
Joakim Ditlev, der blogger om de forskellige begreber indenfor content marketing, beskriver cases og kommer med inspiration til virksomheder, der bruger indhold som virkemiddel i kampen om kunderne.
Blog: contentmarketing.dk

Erhvervsmagasinet Installatør har udviklet en guide med tips og tricks til optimering af din virksomhedsprofil og dit business partner abonnement. Og husk, at du atid kan kontakte support, for at få sparring og hjælpe til oprettelse af enten nyheder eller events. 
Se guiden her

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

20.11.2025Wexøe A/S

Sponseret

Ny markedschef skal styrke Wexøes løsninger til installatører, rådgivere og grossister

20.11.2025Installator.dk

VELTEK styrker sekretariatet

20.11.2025Installator.dk

Utilfredsstillende resultater fører til ny ledelse i Nordelektro

19.11.2025Installator.dk

GK Danmark opkøber Sjølund Svejse- og VVS-Service

19.11.2025Installator.dk

Skattestyrelsen advarer: Kædesvig kan ramme virksomheder hårdt

19.11.2025Installator.dk

Deadline nærmer sig hastigt for tusindvis af personligt ejede virksomheder

18.11.2025Geovent

Sponseret

Geovent-lærling i top-10 ved europæisk konkurrence i Lissabon!

18.11.2025Installator.dk

Forslag: Kommuner skal have større andel fra solceller og vindmøller

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
EET Danmark A/S
Uddannelse
Ubiquiti Certificeringer

Tilmeld dig EET’s Ubiquiti-certificeringskurser

Dato

30.09.2025

Sted

EET, Ventrupvej 27, 2670 Greve + DBU Hotel & Kursuscenter, Kileparken 27, 8381 Tilst

EET Danmark A/S
Kursus
Axis Kurser

Gør læring til et eventyr med Axis

Dato

17.11.2025

Sted

Online + classroom

Scankab Cables A/S
Messe
Scankab deltager på Ajour i Odense

Vi stræber efter at være din foretrukne kabelpartner. Vores deltagelse på messer er en del af vores forpligtelse til at skabe en platform for dialog og forståelse. Uanset om du er projektleder, installatør eller ingeniør, er Scankab din pålidelige kilde til kvalitetskabler og innovative løsninger.

Dato

27.11.2025

Sted

Odense

Danvak
Seminar
Lyd og støj i HVAC-installationer

Bliv klædt på til at håndtere lyd, støj og vibrationer i HVAC-installationer!

Dato

02.12.2025

Tid

14:00

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 3, 2630 Taastrup

Danvak
Kursus
DS 428:2019 Komplet kursus om brandsikring af ventilationsanlæg

Kurset strækker sig over 2 kursusdage, hvor du får en komplet gennemgang af alle krav og præaccepterede løsninger i DS 428:2019. Du finder de konkrete datoer i kursusbeskrivelsen, ved at trykke på tilmeldingslinket.

Dato

03.12.2025

Tid

08:30

Sted

Teknologisk Institut - Taastrup

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til OT-cybersikkerhed

Dette endagskursus giver en introduktion til cybersikkerhed for Operationel Teknologi. Få indsigt i relevante standarder og EU-direktiver og hvordan OT bedst rustes mod cybertrusler. Kurset klæder dig og din virksomhed på til at forstå, vurdere og handle på behovet for øget OT-cybersikkerhed.

Dato

03.12.2025

Tid

09:00

Sted

Hindsgavl Slot, Middelfart