Hansgrohe-direktør: Vi skal være bæredygtige

Hos Hansgrohe handler det ikke længere om at sælge virksomhedens produkter billigst muligt, men derimod om at tænke bæredygtighed ind i alle virksomhedens handlinger. Det fortæller administrerende direktør Thomas Leth.

Thomas Leth, administrerende direktør hos Hansgrohe A/S. .

Hvorfor er vvs-branchen en spændende branche?
Jeg synes, det er en spændende branche, fordi temaerne i branchen hele tiden forandrer sig. Her er det særligt design, kvalitet, innovation og ikke mindst bæredygtighed, jeg synes er spændende. Bæredygtighed er i de senere år blevet et væsentligt tema i branchen og ikke mindst hos Hansgrohe.

Det øgede fokus på bæredygtighed betyder, at det ikke længere handler om at sælge sine produkter billigst ”lige her og nu”. Det handler derimod om at sælge mest bæredygtigt, som også er det mest fornuftige økonomisk på den lange bane.

Læs også: Tema: Sanitet og vandbesparelse

Hvad er din største udfordring som Hansgrohe-direktør i øjeblikket?
Sådan helt overordnet er mine største udfordringer at udvikle forretningen og medarbejderne i takt med de strategier, vi nu har. Det er selvfølgelig også at kommunikere og formidle vores budskaber til vores kunder optimalt. Det består blandt andet i at formidle innovation, produktnyheder og de ændringer, vi kommer med løbende, men også i at formidle bæredygtighed og tænke det ind i vores produkter. Det kan nemlig betale sig at investere i bæredygtige produkter, fordi de hurtigt bliver betalt tilbage i form af eksempelvis energibesparelser.

Om Thomas Leth

Uddannelse: Uddannet markedsøkonom ved Århus Købmandsskole, intern ITP-uddannelse hos Hansgrohe SE.

Tidligere stillinger: Marketingschef hos Hansgrohe A/S, salgschef hos Hansgrohe A/S.

Hvad er du mest stolt af at have opnået i den tid, du har været hos Hansgrohe?
Jeg er stolt af at have været med til at give Hansgrohe en fremtrædende rolle og ikke uvæsentlig position på det danske marked. Det skyldes blandt andet produkterne, og at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at kommunikere vores kompetencer inden for produktinnovation, kvalitet og design. Det skyldes også, at vi lytter til kunderne og prøver at finde ud af, hvad det er, kunderne har behov for. I øjeblikket prøver vi generelt at udvikle endnu mere energisparende produkter, fordi det et noget, vores kunder efterspørger. 

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

11.11.2025Installator.dk

Faglærte fædre tager mere ansvar hjemme

10.11.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Arbejdskraft er industriens største mangelvare – men skal vi vente på flere uddannede eller tage teknologien i brug nu?

10.11.2025Installator.dk

Unidrains moderselskab fylder 80 år: Fra smede i Småland til industrikoncern

10.11.2025KlarPris

Sponseret

Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle