Hansgrohe-direktør: Vi skal være bæredygtige

Hos Hansgrohe handler det ikke længere om at sælge virksomhedens produkter billigst muligt, men derimod om at tænke bæredygtighed ind i alle virksomhedens handlinger. Det fortæller administrerende direktør Thomas Leth.

Thomas Leth, administrerende direktør hos Hansgrohe A/S. .

Hvorfor er vvs-branchen en spændende branche?
Jeg synes, det er en spændende branche, fordi temaerne i branchen hele tiden forandrer sig. Her er det særligt design, kvalitet, innovation og ikke mindst bæredygtighed, jeg synes er spændende. Bæredygtighed er i de senere år blevet et væsentligt tema i branchen og ikke mindst hos Hansgrohe.

Det øgede fokus på bæredygtighed betyder, at det ikke længere handler om at sælge sine produkter billigst ”lige her og nu”. Det handler derimod om at sælge mest bæredygtigt, som også er det mest fornuftige økonomisk på den lange bane.

Læs også: Tema: Sanitet og vandbesparelse

Hvad er din største udfordring som Hansgrohe-direktør i øjeblikket?
Sådan helt overordnet er mine største udfordringer at udvikle forretningen og medarbejderne i takt med de strategier, vi nu har. Det er selvfølgelig også at kommunikere og formidle vores budskaber til vores kunder optimalt. Det består blandt andet i at formidle innovation, produktnyheder og de ændringer, vi kommer med løbende, men også i at formidle bæredygtighed og tænke det ind i vores produkter. Det kan nemlig betale sig at investere i bæredygtige produkter, fordi de hurtigt bliver betalt tilbage i form af eksempelvis energibesparelser.

Om Thomas Leth

Uddannelse: Uddannet markedsøkonom ved Århus Købmandsskole, intern ITP-uddannelse hos Hansgrohe SE.

Tidligere stillinger: Marketingschef hos Hansgrohe A/S, salgschef hos Hansgrohe A/S.

Hvad er du mest stolt af at have opnået i den tid, du har været hos Hansgrohe?
Jeg er stolt af at have været med til at give Hansgrohe en fremtrædende rolle og ikke uvæsentlig position på det danske marked. Det skyldes blandt andet produkterne, og at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at kommunikere vores kompetencer inden for produktinnovation, kvalitet og design. Det skyldes også, at vi lytter til kunderne og prøver at finde ud af, hvad det er, kunderne har behov for. I øjeblikket prøver vi generelt at udvikle endnu mere energisparende produkter, fordi det et noget, vores kunder efterspørger. 

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Vidste du, at elektriske fejl er størst under vedligeholdelsesarbejde?

Uponor

Sponseret

Fremtidens fjernvarmeløsning er lige her

Relateret indhold

24.07.2024Installator.dk

Vinderne af Installatørprisen

23.07.2024Installator.dk

Bosch henter ny direktør fra egne rækker

17.07.2024RIB Software

Sponseret

Kombiner modeller i RIB Projekt!

24.06.2024Eegholm A/S

Sponseret

tic elkas/Eegholm-gruppen udpeger to nye bestyrelsesmedlemmer

19.06.2024RIB Software

Sponseret

Sådan undgår du, at din digital aflevering bliver en omkostning - Her er tre gode råd!

17.06.2024Installator.dk

Lige om lidt skal erhvervskøretøjer have TPMS på alle dæk

14.06.2024RIB Software

Sponseret

Nåede du ikke med på IKT-leder uddannelsen i Aarhus? Så tilmeld dig næste hold her!

11.06.2024Brødrene A & O Johansen A/S

Sponseret

AO har vist vejen i den grønne omstilling til elbiler

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle