Hansgrohe-direktør: Vi skal være bæredygtige

Hos Hansgrohe handler det ikke længere om at sælge virksomhedens produkter billigst muligt, men derimod om at tænke bæredygtighed ind i alle virksomhedens handlinger. Det fortæller administrerende direktør Thomas Leth.

Thomas Leth, administrerende direktør hos Hansgrohe A/S. .

Hvorfor er vvs-branchen en spændende branche?
Jeg synes, det er en spændende branche, fordi temaerne i branchen hele tiden forandrer sig. Her er det særligt design, kvalitet, innovation og ikke mindst bæredygtighed, jeg synes er spændende. Bæredygtighed er i de senere år blevet et væsentligt tema i branchen og ikke mindst hos Hansgrohe.

Det øgede fokus på bæredygtighed betyder, at det ikke længere handler om at sælge sine produkter billigst ”lige her og nu”. Det handler derimod om at sælge mest bæredygtigt, som også er det mest fornuftige økonomisk på den lange bane.

Læs også: Tema: Sanitet og vandbesparelse

Hvad er din største udfordring som Hansgrohe-direktør i øjeblikket?
Sådan helt overordnet er mine største udfordringer at udvikle forretningen og medarbejderne i takt med de strategier, vi nu har. Det er selvfølgelig også at kommunikere og formidle vores budskaber til vores kunder optimalt. Det består blandt andet i at formidle innovation, produktnyheder og de ændringer, vi kommer med løbende, men også i at formidle bæredygtighed og tænke det ind i vores produkter. Det kan nemlig betale sig at investere i bæredygtige produkter, fordi de hurtigt bliver betalt tilbage i form af eksempelvis energibesparelser.

Om Thomas Leth

Uddannelse: Uddannet markedsøkonom ved Århus Købmandsskole, intern ITP-uddannelse hos Hansgrohe SE.

Tidligere stillinger: Marketingschef hos Hansgrohe A/S, salgschef hos Hansgrohe A/S.

Hvad er du mest stolt af at have opnået i den tid, du har været hos Hansgrohe?
Jeg er stolt af at have været med til at give Hansgrohe en fremtrædende rolle og ikke uvæsentlig position på det danske marked. Det skyldes blandt andet produkterne, og at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at kommunikere vores kompetencer inden for produktinnovation, kvalitet og design. Det skyldes også, at vi lytter til kunderne og prøver at finde ud af, hvad det er, kunderne har behov for. I øjeblikket prøver vi generelt at udvikle endnu mere energisparende produkter, fordi det et noget, vores kunder efterspørger. 

2ctrl ApS

Sponseret

KNX er rygraden i ikonisk glasbygning

Glamox A/S

Sponseret

Intelligente lysstyringssystemer skaber nye muligheder – Glamox styrker indsatsen i Danmark

Relateret indhold

15.09.2025CSRD+CO

Sponseret

Sidste chance for støtte til en ESG-ekspert

15.09.2025Installator.dk

Kæmpe medaljehøst til Danmark ved EuroSkills

15.09.2025Installator.dk

Lys med omtanke: Energieffektive løsninger og smart styring rykker ind i byggeriet

15.09.2025Installator.dk

Rekordstor medaljehøst til Danmark ved Euroskills

11.09.2025Installator.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

10.09.2025Installator.dk

Hver tredje teknisk virksomhed ramt af tyver

09.09.2025Installator.dk

Euroskills 2025 i Herning er i gang

09.09.2025CSRD+CO

Sponseret

Hvem har egentlig ansvaret for byggeaffaldet?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle