Håndværkere støtter udsatte børn og unge

I uge 39 bliver kampagnen ”En Hjælpende Hånd” skudt af for fjerde år i træk. I samarbejde med Ungdommens Røde Kors kan håndværkere støtte aktiviteter for udsatte børn og unge i deres lokalområde.

Håndværkerbrachen samarbejder med Ungdomens Røde Kors om at hjælpe udsatte børn og unge i lokalområderne. Foto: Ungdommens Røde Kors..

Kampagnen ”En Hjælpende Hånd”, der er et samarbejde mellem Ungdommens Røde Kors og håndværkervirksomheder landet rundt bliver igen i år afholdt i september. Her kan håndværkere støtte aktiviteter med børn og unge, som for eksempel er sygdomsramte, fattige eller ensomme i deres hverdag.

Sidste år blev der indsamlet 540.400 kroner til fordel for børn og unge. Støtten kom fra håndværkervirksomheder i 54 byer, og mere end 20 faggrupper deltog.

5 hurtige om kampagnen:

  • Kampagnen løber i uge 39, men man kan allerede nu melde sig til og gøre en forskel.
  • For et sponsorat på 2500 kr. kan man give et barn eller en ung fra sit lokalområde et helt år i en af Ungdommens Røde Kors’ aktiviteter eller en uge på ferielejr.
  • Sponsorater går til aktiviteter og dermed børn og unge lokalt, der hvor pengene er doneret.
  • Kampagnen er kun for håndværkere og håndværksvirksomheder.
  • Mere info og tilmelding på: www.giv1hånd.dk.

Branchen støtter op om projektet
Entreprenørfirmaet CG Jensen har deltaget i kampagnen i flere år, og projektleder Jesper Juel Pedersen mener, at ungdommen kan have gavn af byggebranchen på flere parametre.

Læs også: 5 tips til at tiltrække unge, kvalificerede medarbejdere

”Der er behov for at få mange flere unge mennesker ind i byggebranchen, og hvis det betyder, at vi oven i købet kan hjælpe et ungt menneske på rette spor, kan vi godt være stolte. Nogle unge mennesker mangler retning og værdier i deres hverdag – det kan byggebranchen give dem,” siger han.

Til udsatte børn og unge
Nogle af de børn og unge der deltager i aktiviteterne søger læreplads senere i livet, lyder det fra Ungdommens Røde Kors.

En virksomhed kan støtte et barns aktivitet, som f.eks. lektiecafé eller klub i et helt år eller ferielejr i en uge, for et sponsorat på 2.500 kroner.

- SN

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

14.11.2025Installator.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025Installator.dk

Ahlsell opkøber dansk arbejdstøjmærke

13.11.2025Installator.dk

Synergi skal have ny direktør

13.11.2025Installator.dk

Kemp & Lauritzen opruster lærlingeindsatsen med ny rolle

12.11.2025Condair A/S

Sponseret

To 30-års jubilæer markerer Condairs rejse fra dansk startup til global markedsleder

12.11.2025Installator.dk

Rosa Jensen er Ahlsells nye direktør for strategi og forretningsudvikling

12.11.2025Installator.dk

Nyt strategisk partnerskab om intelligente solcelleløsninger

11.11.2025Installator.dk

Faglærte fædre tager mere ansvar hjemme

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle