Håndværkere støtter udsatte børn og unge

I uge 39 bliver kampagnen ”En Hjælpende Hånd” skudt af for fjerde år i træk. I samarbejde med Ungdommens Røde Kors kan håndværkere støtte aktiviteter for udsatte børn og unge i deres lokalområde.

Håndværkerbrachen samarbejder med Ungdomens Røde Kors om at hjælpe udsatte børn og unge i lokalområderne. Foto: Ungdommens Røde Kors..

Kampagnen ”En Hjælpende Hånd”, der er et samarbejde mellem Ungdommens Røde Kors og håndværkervirksomheder landet rundt bliver igen i år afholdt i september. Her kan håndværkere støtte aktiviteter med børn og unge, som for eksempel er sygdomsramte, fattige eller ensomme i deres hverdag.

Sidste år blev der indsamlet 540.400 kroner til fordel for børn og unge. Støtten kom fra håndværkervirksomheder i 54 byer, og mere end 20 faggrupper deltog.

5 hurtige om kampagnen:

  • Kampagnen løber i uge 39, men man kan allerede nu melde sig til og gøre en forskel.
  • For et sponsorat på 2500 kr. kan man give et barn eller en ung fra sit lokalområde et helt år i en af Ungdommens Røde Kors’ aktiviteter eller en uge på ferielejr.
  • Sponsorater går til aktiviteter og dermed børn og unge lokalt, der hvor pengene er doneret.
  • Kampagnen er kun for håndværkere og håndværksvirksomheder.
  • Mere info og tilmelding på: www.giv1hånd.dk.

Branchen støtter op om projektet
Entreprenørfirmaet CG Jensen har deltaget i kampagnen i flere år, og projektleder Jesper Juel Pedersen mener, at ungdommen kan have gavn af byggebranchen på flere parametre.

Læs også: 5 tips til at tiltrække unge, kvalificerede medarbejdere

”Der er behov for at få mange flere unge mennesker ind i byggebranchen, og hvis det betyder, at vi oven i købet kan hjælpe et ungt menneske på rette spor, kan vi godt være stolte. Nogle unge mennesker mangler retning og værdier i deres hverdag – det kan byggebranchen give dem,” siger han.

Til udsatte børn og unge
Nogle af de børn og unge der deltager i aktiviteterne søger læreplads senere i livet, lyder det fra Ungdommens Røde Kors.

En virksomhed kan støtte et barns aktivitet, som f.eks. lektiecafé eller klub i et helt år eller ferielejr i en uge, for et sponsorat på 2.500 kroner.

- SN

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

11.11.2025Installator.dk

Faglærte fædre tager mere ansvar hjemme

10.11.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Arbejdskraft er industriens største mangelvare – men skal vi vente på flere uddannede eller tage teknologien i brug nu?

10.11.2025Installator.dk

Unidrains moderselskab fylder 80 år: Fra smede i Småland til industrikoncern

10.11.2025KlarPris

Sponseret

Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle