Nye koncepter til fremtidens vandoplevelser

Mød GROHE på stand JBA-6039 på VVS’25 den 21. til 23. maj i Odense Congress Center. På standen præsenterer GROHE den næste generation af innovative produkter og løsninger, der sætter nye standarder for kvalitet, teknologi, design og ressourcebesparelser i køkken og badeværelse

Foto: Grohe

GROHEs stand på VVS’25 er med udgangspunkt i GROHEs brandmission “Pure Freude an Wasser” (Ren glæde ved vand) en hyldest til vand med fokus på, hvordan 

vi kan opleve og nyde vand i fremtiden både i vores hjem og i det offentlige rum.

”Alle elementer på udstillingen er således en hyldest til den nydelse og glæde, vand giver i dagligdagen. Det gælder både udstillingens design og de løsninger, som præsenteres, ” siger Mette Nielsen, Leader Marketing, NOBA hos GROHE og tilføjer:

”Vi lancerer således for første gang i Danmark nye topmoderne koncepter, der takket være

nye standarder for kvalitet, teknologi, design og ressourcebesparelser sikrer høj funktionalitet og vandnydelse med stor respekt for ressourceforbruget. Det drejer sig bl.a. om fremtidens brusesystem, der kan genvinde varme og en ny bruserteknologi, der skaber en unik varm, kokon-lignende bruseoplevelse.”

 

Foto: Grohe

Store tidsbesparelser

Med en ny bruseramme, GROHE Rapido Shower Frame, nytænker GROHE bruseoplevelsen på VVS’25. Den nye ramme er udviklet for at hjælpe installatørerne med en forenklet installationsproces af indbyggede brusesystemer uden at gå på kompromis med funktionalitet og komfort for forbrugerne. Tests viser, at installatøren kan spare helt op til 3 timer på installationen, sammenlignet med den gennemsnitlige installation af et GROHE-indbygget brusesystem.

Foto: Grohe

Nyt koncept for energibesparelser

Designet med fokus på brugervenlighed og fleksibilitet matcher Rapido Shower Frame et bredt sortiment af GROHEs bruseløsninger. Det gælder også GROHEs nye innovative energibesparende bruseløsning, GROHE Rapido Heat Recovery, som bliver præsenteret som koncept på VVS’25. Det nye system opsamler det brugte varme brusevand og cirkulerer det i et lukket system til at forvarme det kolde vand i bruseren uden at blande det varme og kolde vand. Brusesystemet, der er udviklet i samarbejde med den hollandske startup virksomhed Hamwells, kan give en husstand på fire besparelser på op til *2.500 kr. om året og samtidig reducere CO2- udledningen med op til **48 procent.

 

Foto: Grohe

Unik bruseoplevelse med tryk på en knap

På messen lancerer GROHE også en række andre nyheder og innovationer. Det drejer sig bl.a. om en ny bruserteknologi, der sætter nye standarder for wellness i hjemmet. GROHE Purefoam forvandler specialfremstillet sæbe til en varm, vægtløs skumsky, der omslutter brugerne og skaber en kokon-lignende fornemmelse. 

Designet eksklusivt til GROHE Purefoam kan brugerne vælge mellem fem kropssæber, og patronen med den ønskede sæbe sættes direkte i apparatet og kan hurtigt og nemt udskiftes

Af andre nyheder kan nævnes en række produktnyheder inden for armaturer og bruseløsninger samt en ny AI-drevet App, GROHE Product Finder, der kan hjælpe fagfolk med hurtigt og effektivt at finde de relevante reservedele til det ønskede produkt ude hos kunden.

*Baseret på følgende forudsætninger: Husstand på fire personer, som hver tager 350 brusebade om året på 5 minutter ved 38OC med 9,2 l/min med GROHE Rapido Heat Recovery duo version. Omkostninger er baseret på estimerede gennemsnitlige elpriser på 2,25 kr./kWh.
**Afhængig af individuelle brusevaner.

 

Foto: Grohe

Om GROHE

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser hovedsædet for Norden og Baltikum.

Siden 2014 har GROHE været en del af LIXIL's stærke brandportefølje, der producerer banebrydende vand- og boligprodukter. For at tilbyde "Ren glæde ved vand" er GROHEs brand baseret på værdierne kvalitet, teknologi, design og bæredygtighed. Vi leverer livsforbedrende produkter og ydelser i to dedikerede porteføljer: GROHE QuickFix og GROHE Professional samt premium brandet GROHE SPA. Alle porteføljer imødekommer de specifikke behov fra GROHE's professionelle forretningspartnere og deres differentierede målgrupper.  

Med vand som kerneforretning og en ressourcebesparende værdikæde bidrager GROHE til LIXIL's Impact Strategy; lige fra arbejdet mod en CO2-neutral produktion, over fjernelse af unødvendig plast i produktemballagerne til vand- og energibesparende produktteknologier som GROHE Everstream, en bruser, der cirkulerer vandet. 

*more on grohe-x.com/sustainability

Om LIXIL

LIXIL (TSE-kode 5938) fremstiller banebrydende vand- og boligprodukter, der løser hverdagens virkelige udfordringer og gør bedre hjem til virkelighed for alle, overalt. Med udgangspunkt i virksomhedens japanske arv skaber LIXIL verdensledende teknologi og innovation for at tilbyde kvalitetsprodukter, der kan ændre boligen. De unikke ved LIXIL er, hvordan vi gør dette; med meningsfuldt design, entreprenørånd, dedikation til at forbedre tilgængeligheden for alle samt en ansvarlig forretningsvækst. Denne tilgang bliver synlig ved de førende brands i branchen, herunder INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Cirka 55.000 kolleger, der opererer i mere end 150 lande, er stolte over at producere produkter, der har en indflydelse på dagligdagen for mere end en milliard mennesker hver dag. Få mere at vide på www.lixil.com/

Mere fra...

05.05.2025Grohe A/S

Sponseret

Nye koncepter til fremtidens vandoplevelser

01.05.2025Grohe A/S

Sponseret

Nye koncepter til fremtidens vandoplevelser

02.04.2025Grohe A/S

Sponseret

Europæerne frygter vandmangel

02.01.2025Grohe A/S

Sponseret

Grohe lancerer nyt informationsmateriale til nybyggeri

16.08.2024Grohe A/S

Sponseret

GROHE tager initiativ til øget genbrug af armaturer

15.05.2023Grohe A/S

Sponseret

GROHE, der er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser, deltager igen i år på VVS-messen i Odense.