Saint-Gobain får ny digital direktør

Mikkel Josephsen er ny mand ved roret i Saint-Gobain Distribution Denmarks digitale afdeling. Her vil han som digital direktør få ansvaret for en online omsætning på næsten en milliard kroner.

”Nu skal vi videre ud af det digitale spor i Brødrene Dahl, hvor vi blandt andet skal udforske, hvordan vi kan bruge VR og AI til at løfte kundeoplevelsen i detailleddet", lyder det fra Mikkel Josephsen. Arkivfoto..

Hos Saint-Gobain Distribution Denmark (SGDD) har man netop ansat Mikkel Josephsen som ny digital direktør. Mikkel Josephsen har over 20 års erfaring med ledelse af digitale transformationsprocesser i forskellige brancher som tele, finans, medier og interesseorganisationer, og har senest arbejdet som digital direktør i TDC.

Nu byder karrieren imidlertid på et nyt sceneskift, når Mikkel Josephsen får ansvaret for VVS-grossisten Brødrene Dahl, hvor mere end en tredjedel af omsætningen kommer fra online svarende til næsten en milliard kroner.

Mikkel Josephsen er ny digital direktør i Saint-Gobain Distribution Denmark. Han kommer senest fra en stilling som digital direktør i TDC med ansvar for Danmarks største digitale afdeling. .

Målet er at løfte den 125 år gamle virksomhed til næste niveau med digitalisering af butiksleddet og kombinere data med brug af innovative teknologier som virtual reality (VR), artificial intelligence (AI) og IoT.

Læs også: Øland styrker isoleringsforretningen med ny salgschef

Samtidig sættes der turbo på den digitale rejse hos søsterselskaberne, byggecenterkæden Optimera og ventilationsspecialisten Øland:

”Det er en opgave, jeg glæder mig utrolig meget til. Det er et digitalt kraftcenter, jeg bliver en del af. Alt det, der tales om på konferencerne, arbejder Brødrene Dahl med i hverdagen. Omnichannel, big data og så videre er indarbejdet i organisationen”, siger den nye CDO i SGDD, Mikkel Josepsen, og fortsætter:

”Nu skal vi videre ud af det digitale spor i Brødrene Dahl, hvor vi blandt andet skal udforske, hvordan vi kan bruge VR og AI til at løfte kundeoplevelsen i detailleddet. Sideløbende hermed tager vi hul på at introducere omnichannel inden for byggevarer og ventilation, som er to brancher, der skriver på digital transformation.”

De mange nye projekter i SGDD kræver både flere og nye kompetencer, hvorfor den digitale afdeling skal vokse i 2018.

Derfor er Mikkel Josephsen allerede nu på jagt efter de første fire digitale eksperter til afdelingen.

- EL

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

12.11.2025Installator.dk

Nyt strategisk partnerskab om intelligente solcelleløsninger

11.11.2025Installator.dk

Faglærte fædre tager mere ansvar hjemme

10.11.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

Arbejdskraft er industriens største mangelvare – men skal vi vente på flere uddannede eller tage teknologien i brug nu?

10.11.2025Installator.dk

Unidrains moderselskab fylder 80 år: Fra smede i Småland til industrikoncern

10.11.2025KlarPris

Sponseret

Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle