Solar puster nyt liv i Comfort-konceptet

Solar er i gang med en omfattende revitalisering af sit Comfort-koncept. Fremover satser grossisten på at markedsføre Comfort-installatørerne stærkere i deres lokalområde.

Marketingchef i Solar Morten Borup fortæller, at også Comfort-navnet vil blive ændret i forbindelse med revitaliseringen af konceptet. Det nye navn er dog fortsat hemmeligt..

I øjeblikket arbejder Solar på en ny version af deres Comfort-koncept, som 155 danske elinstallatører er en del af.

Konceptet er reelt et markedsføringssamarbejde, der fungerer ved, at Solar hjælper en række trofaste elinstallatører med fælles markedsføring overfor forbrugerne. Det er fortsat målet, men med den kommende opfriskning af konceptet ønsker Solar i højere grad at markedsføre den enkelte installatørs kompetencer i det lokalområde, de befinder sig i. Det fortæller Morten Borup, der er marketingschef i Solar.

Læs også: Grossister gør lagervarer til skaffevarer

”Vi vil gerne sætte den enkelte virksomheds kompetencer mere på dagsordenen i lokalområdet, end vi har gjort tidligere. Når de lokale erhvervsvirksomheder eller Hr. og Fru Jensen vælger installatør ude i de små samfund, vælger de nemlig ham, de kender, eller ham der ligger tæt på. Derfor er det meget væsentligt, at de er klar over, hvilke stærke kompetencer installatøren har,” siger Morten Borup til installator.dk

Energiløsninger frem i lyset
Han peger på, at det især er elinstallatørernes stærke kompetencer inden for energioptimering, som man ønsker at gøre husejerne opmærksomme på.

”Vi vil gerne markedsføre de tekniske installationer i forhold til energioptimering, for der er virkelig betydelige gevinster at hente. Og det er et vigtigt område at gå i gang med. Hvis politikernes mål for CO2-reduktion og energirenovering skal nås, er det nemlig ikke nok kun at forbedre klimaskærmen,” understreger Morten Borup.

Læs også: Strategisk samarbejde kan mærkes på bundlinjen

Nyt navn
Det nye koncept, som bliver døbt noget andet end ”Comfort” vil officielt blive offentliggjort i starten af juni. Morten Borup vil ikke offentliggøre det nye navn endnu, men det er sluppet ud at det er det jyske reklamebureau ”727”, der fremover skal hjælpe Solar og installatørerne med den lokale markedsføring.

2ctrl ApS

Sponseret

KNX er rygraden i ikonisk glasbygning

Glamox A/S

Sponseret

Intelligente lysstyringssystemer skaber nye muligheder – Glamox styrker indsatsen i Danmark

Relateret indhold

17.09.2025Ecofoss/Green:ID

Sponseret

Stærke løsninger til mørkere tider - LED belysning fra ECOFOSS

17.09.2025Wexøe A/S

Sponseret

Haupa presseværktøj, klippeværktøj, muffer og kabelsko

16.09.2025Alcadon ApS

Sponseret

Lær af dem der valgte Alcadon Group

16.09.2025Alcadon ApS

Sponseret

Lær af dem der valgte Alcadon Group

16.09.2025Lan-com A/S

Sponseret

Glaskuben i København er blevet gennemrenoveret og har fået Giga-Lan 10G Kabelsystem

16.09.2025Malmbergs Elektriske A/S

Sponseret

Vælg belysningsfunktion før eller efter installation

16.09.2025Malmbergs Elektriske A/S

Sponseret

UBIQUA batterilamper der kombinerer design og funktionalitet

16.09.2025PHOENIX CONTACT

Sponseret

Ny 1-polet transientbeskyttelse VALVETRAB SPP

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle