Solar puster nyt liv i Comfort-konceptet

Solar er i gang med en omfattende revitalisering af sit Comfort-koncept. Fremover satser grossisten på at markedsføre Comfort-installatørerne stærkere i deres lokalområde.

Marketingchef i Solar Morten Borup fortæller, at også Comfort-navnet vil blive ændret i forbindelse med revitaliseringen af konceptet. Det nye navn er dog fortsat hemmeligt..

I øjeblikket arbejder Solar på en ny version af deres Comfort-koncept, som 155 danske elinstallatører er en del af.

Konceptet er reelt et markedsføringssamarbejde, der fungerer ved, at Solar hjælper en række trofaste elinstallatører med fælles markedsføring overfor forbrugerne. Det er fortsat målet, men med den kommende opfriskning af konceptet ønsker Solar i højere grad at markedsføre den enkelte installatørs kompetencer i det lokalområde, de befinder sig i. Det fortæller Morten Borup, der er marketingschef i Solar.

Læs også: Grossister gør lagervarer til skaffevarer

”Vi vil gerne sætte den enkelte virksomheds kompetencer mere på dagsordenen i lokalområdet, end vi har gjort tidligere. Når de lokale erhvervsvirksomheder eller Hr. og Fru Jensen vælger installatør ude i de små samfund, vælger de nemlig ham, de kender, eller ham der ligger tæt på. Derfor er det meget væsentligt, at de er klar over, hvilke stærke kompetencer installatøren har,” siger Morten Borup til installator.dk

Energiløsninger frem i lyset
Han peger på, at det især er elinstallatørernes stærke kompetencer inden for energioptimering, som man ønsker at gøre husejerne opmærksomme på.

”Vi vil gerne markedsføre de tekniske installationer i forhold til energioptimering, for der er virkelig betydelige gevinster at hente. Og det er et vigtigt område at gå i gang med. Hvis politikernes mål for CO2-reduktion og energirenovering skal nås, er det nemlig ikke nok kun at forbedre klimaskærmen,” understreger Morten Borup.

Læs også: Strategisk samarbejde kan mærkes på bundlinjen

Nyt navn
Det nye koncept, som bliver døbt noget andet end ”Comfort” vil officielt blive offentliggjort i starten af juni. Morten Borup vil ikke offentliggøre det nye navn endnu, men det er sluppet ud at det er det jyske reklamebureau ”727”, der fremover skal hjælpe Solar og installatørerne med den lokale markedsføring.

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

14.11.2025SystemHouse Solutions AB

Sponseret

State-of-the-art sikringssystemer på et af verdens mest moderne museer

14.11.2025RN Solutions ApS

Sponseret

Lysprojekter i forandring: Nye trends gør arbejdet lettere for elinstallatøren

14.11.2025PHOENIX CONTACT

Sponseret

Softwareopdatering til AC ladecontrollere: omfattende cyber security funktioner

13.11.2025Ecofoss/Green:ID

Sponseret

Skab lys i mørket med LED belysning

12.11.2025Wexøe A/S

Sponseret

Projekt: Med fiber er der mere at vinde end bare høj hastighed

11.11.2025Installator.dk

Luxega opgraderer 2.461 gade­lamper i Frederikshavn

11.11.2025PHOENIX CONTACT

Sponseret

Nyt monteringsbeslag til solcellepaneler – hurtig at installere, fleksibel i brug

10.11.2025Installator.dk

Elnetselskaber udbygger nettet til lynladere, batterier og industri

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle