Vild vækst i webbaseret timesagsstyring hos håndværkervirksomheder

Ordrestyring.dk er for alvor slået igennem på markedet, der oplever en markant efterspørgsel blandt flere aktører i byggebranchen. Det afspejler sig særligt i regnskabet for 2019.

Administrerende direktør Tommy Hahn Sørensen, mener, at væksten blandt andet skyldes, at flere virksomheder efterspørger digitale værktøjer til optimering. Foto: Ordrestyring.dk .

Sagsstyringsplatformen Ordrestyring.dk kan med tallene i 2019 fremvise endnu et solidt regnskab, der blandt andet viser en toplinjevækst på 32 procent. Samtidig er antallet fra brugere gået fra 3.500 til flere end 16.000, hvilket, ifølge administrerende direktør Tommy Hahn Sørensen, afspejler en branche, der i stigende grad efterspørger værktøjer, der effektivt kan optimere driften på projekter.

”De mindre og mellemstore håndværksvirksomheder, som vi først og fremmest henvender os til, de har ekstrem fokus på at optimere driften af virksomheden med bl.a. bedre overblik og at sikre, at alle materialer og alle timer bliver registreret, fordi indtjeningen på projekterne er under pres. Det er nogle af de primære grunde til de i stigende grad investerer i vores løsning”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Favner flere faggrupper
Ordrestyring.dks IT-platform, OS3, kan desuden til integreres med flere andre systemer, f.eks. økonomiprogrammer, lønprogrammer, bookingsystem og GPS. Derudover er det nu blevet en langt mere datadrevet platform, som også sikrer håndværksvirksomhederne i forhold til fremtidige digitale muligheder og tiltag.

”Det er stadig først og fremmest VVS’ere og elektrikere, der er koblet på Ordrestyring.dk, men med den nye platform favner vi flere faggrupper, herunder tømrere, malere og entreprenører, og det mærker vi nu”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Læs også: Kapitalfond køber Ordrestyring.dk og sætter fart på internationalisering

Han peger endvidere på, at mange af virksomhederne i byggebranchen gerne vil have de mest moderne systemer, blandt andet fordi lærlinge og svende er begyndt at efterspørge digitale værktøjer.

”At indføre en professionel drift- og planlægningsmotor som ordrestyring.dk, handler jo i dag ikke om at afskaffe personalet i administrationen. Det handler i høj grad om at frigøre bogholderen fra en masse manuelt arbejde, og så udnytte data fra systemet og bringe bogholderens viden i spil på en mere intelligent måde, der giver endnu mere værdi til forretningen,” forklarer Tommy Hahn Sørensen.

Samtidig pointerer han, hvordan medarbejderne selv kan registrere og holde styr på deres timer ved hjælp af app'en, hvilket skal lette den daglige drift - både for medarbejderne og for administrationen.

Positive forventinger i 2020
De tidligere år har Ordrestyring.dk reinvesteret det meste overskud i yderligere vækst. På nuværende tidspunkt er virksomheden med egne midler og uden ekstern funding nået dertil, at man har en solid forretning og overvejende har fokus på udvikling og optimering af forretningsdriften.

”Vi er jo samtidig en cloud-baseret virksomhed, der er blevet langt nemmere at drive effektivt, og det smitter nu positivt af på resultatet også”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Tommy Hahn Sørensen forventer fortsat vækst i 2020, men fremgangen afhænger af, hvor stor indflydelse coronakrisen kommer til at have på aktiviteterne i byggebranchen.

- HCL

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Vidste du, at elektriske fejl er størst under vedligeholdelsesarbejde?

Uponor

Sponseret

Fremtidens fjernvarmeløsning er lige her

Relateret indhold

23.07.2024Installator.dk

Bosch henter ny direktør fra egne rækker

22.07.2024Installator.dk

Dansk startup samarbejder med Huawei

22.07.2024RIB Software

Sponseret

NYHED: Nyt RIB Projekt plugin til Revit!

19.07.2024RIB Software

Sponseret

Husk at få fat i din billet til BIM World Copenhagen!

15.07.2024Installator.dk

Elektronik skal leve længere og genanvendes

15.07.2024RIB Software

Sponseret

NY RAPPORT: RIB Markedsundersøgelse 2024!

12.07.2024RIB Software

Sponseret

Få et overblik over alle vores uddannelser/kurser efter sommeren!

12.07.2024Installator.dk

Faldende driftsresultat i Bravida Danmark

Jobmarked

Se alle

GEMINA TERMIX A/S

Salgsassistent

Vi søger en salgsassistent, som er serviceminded, udadvendt og har smil i stemmen.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Solar Danmark

Er du vores kollega som Account Manager – Specialist på ABA/AVA

Er du teknisk velfunderet, drevet af salg og kan du formidle tekniske løsninger kommercielt? Vi søger en kollega til Danmarks skarpeste sikrings-team. Skal det være dig?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

22.08.2024

Vølund Varmeteknik A/S

Intern tekniker til kundesupport

Vølund Varmeteknik A/S har egen serviceorganisation med 30 medarbejdere over hele landet. Vi søger nu endnu en teknisk kollega - denne gang til kundesupport på kontoret i Herning.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Vølund Varmeteknik A/S

Teknisk salgskonsulent til VVS-branchen

Vi søger en teknisk salgskonsulent til vores stærke team, og du har nu muligheden for at blive en del af markedets førende leverandør af bæredygtige varmetekniske løsninger.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Vølund Varmeteknik A/S

Er du vores nye servicetekniker?

Vølund Varmeteknik A/S har i de senere år udviklet en professionel serviceorganisation med i øjeblikket 25 eksterne serviceteknikere, som alle kører ud hjemmefra og i tæt dialog med et professionelt serviceteam på kontoret.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

METRO THERM A/S

Financial controller søges til METRO THERM i Helsinge

Er du uddannet financial controller eller er du en erfaren regnskabsassistent, som motiveres af at arbejde med regnskab og tal? Så er det måske dig, som vi søger til stillingen financial controller hos METRO THERM i Helsinge.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle