Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse

Den gode oplevelse for den enkelte kunde skabes bedst, når man kender kundens hverdag, skriver direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen, i en klumme.

Digitaliseringen giver Brødrene Dahl muligheder som aldrig før for at følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter, mener Bo Velling-Theisen, direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl. Arkivfoto. .

Brødrene Dahl (BD) har i den seneste tid modtaget en del hyldest for den oplevelse, som grossisten giver sine kunder. For nylig vandt BD således en europæisk pris og blev for andet år i træk præmieret ved FDIHs E-handelspris i kategorien omnichannel.

Læs også: Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League

Selvom direktør for marketing og retail hos BD, Bo Velling-Theisen, i en klumme på markedsforing.dk giver udtryk for, at han er stolt af priserne og generelt siger, at grossistbranchen er god til at give kunderne en oplevelse af, at systemerne hænger godt sammen og giver kunderne en sammenhængende købsoplevelse, så mener han stadig, at der skal arbejdes videre.

”Digitaliseringen giver os muligheder som aldrig før - vi kan følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter”, skriver Bo Velling-Theisen og fortsætter:

”Men hvor er omnichannel på vej hen - eller rettere; hvor er kunderne på vej hen? Jeg har tidligere givet udtryk for, at omnichannel er indefra og ud, og burde erstattes af mychannel. Altså kundens kanal, som giver en indkøbsoplevelse, der passer til den situation, jeg som kunde står i, når det passer mig”, skriver han på markedsforing.dk.

Marketing og kundeindsigt afgørende
I klummen kommer Bo Velling-Theisen derfor med sine bud på, hvordan denne tilgang til kunder og kundeoplevelser kan komme til at ramme plet, så virksomhederne ikke bliver for smarte, men alligevel overstiger kundernes forventninger.

”Her spiller marketing og kundeindsigt en stor rolle. Marketing skal vide langt mere om kunderne end blot, hvordan de køber eller ikke køber dit produkt. Hvad ved du faktisk om dine kunders hverdag, og hvordan den hænger sammen? Hvad sker der, fra kunderne står op, til de går i seng?”, spørger Bo Velling-Theisen og uddyber:

”Ved at kigge lidt ekstra på hvad der fylder i deres hverdag og dræner dem for energi, kan du sikkert identificere services, I kan tilbyde, som passer til din virksomheds værdier og de muligheder I faktisk har, hvis du kigger dig rundt i organisationen”, skriver han på markedsforing.dk.

Helt konkret er BD ifølge Bo Velling-Theisen gået i gang med at undersøge, hvordan kundernes hverdag kan gøres lettere.

Læs også: To storleverandører til VVS-branchen indgår digitalt samarbejde

”For eksempel er vi begyndt at modtage VVS-affald i flere af vores butikker. Så slipper vores kunder for en tur til genbrugspladsen og kan få mere tid til deres kunder eller familien”, skriver han og fortsætter:

”Det er en mindre ting, som dog er med til at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Vi ved også, at VVS’erne er dem, der bliver hurtigst nedslidte på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gjort det meget lettere at læsse de tunge varer med drive-in og drive-thru i flere butikker”.

- JMA

Installator.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Wygwam introducerer P49 og M49 DALI-2 BMS-sensorer fra Niko

Relateret indhold

01.05.2025DTU

Sponseret

Styrk dine kompetencer med en diplomuddannelse på DTU

01.05.2025Avidenz A/S

Sponseret

Arbejdstilsynet har fokus på regler og praksis for eftersyn af tekniske hjælpemidler

01.05.2025Coromatic A/S

Sponseret

Datacentre er en sårbar og kritisk infrastruktur

01.05.2025Installator.dk

VVS´25: Grundfos klar med app-styrede pumper

01.05.2025Installator.dk

Koble etablerer sig i Midtjylland med optagelse af AC i Vejle

30.04.2025Installator.dk

AO overtager webshop fra VVS-eksperten

29.04.2025Installator.dk

Københavns Kommune skifter til intelligent LED: 160.000 armaturer udskiftes

28.04.2025Belimo A/S

Sponseret

Mød Belimo på VVS’25, hvor vi fejrer 50 år med god energi

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Eaton Electric Danmark
Seminar
Teknisk seminar om 3 fasede UPS - Brøndby

Eaton inviterer til teknisk seminar om 3 fasede UPS. Bliv klogere på hvordan du designer fremtidens UPS-løsninger til bygninger, sundhedssektoren, industrien og datacentre.

Dato

06.05.2025

Tid

07:30

Sted

Gammelager 14, 2605 Brøndby (Hos Solar)

Vølund Varmeteknik A/S
Kursus
🔧 TEKNISK BASISKURSUS varmepumper 🔧

Kurset giver dig kendskab til varmepumpernes styringsprincipper, anlægsopbygning og giver dig en generel viden om opstart af varmepumper - både jordvarme og luft-til-vand varmepumper. Kurset vil indeholde en del praktiske opgaver.

Dato

06.05.2025

Tid

08:30

Sted

Vølund Varmeteknik Industrivej Nord 7B 7400 Herning

Dansk Standard
Kursus
El-sikkerhed, diplomkursus - 2 dage

Over 2 dage giver kurset et godt kendskab til lovgivning og standarder indenfor elektrisk sikkerhed, og til hvordan kravene efterleves i praksis.

Dato

06.05.2025

Tid

09:00

Sted

Scandic Kolding Kokholm 2 6000 Kolding

Danvak
Kursus
Linjetabsberegning med HEAT2, Grundkursus

Kuldebroer kan have væsentlig betydning for bygningers energiforbrug, og i værste fald kan de medføre kondens og risiko for svamp og skimmel i konstruktioner og på overflader.

Dato

07.05.2025

Tid

08:30

Sted

Teknologisk Institut - Aarhus

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Kvalitet, sikkerhed og miljø (EL)

Få kvalitet, miljø og sikkerhed til at gå op i en højere enhed.

Dato

07.05.2025

Tid

08:30

Sted

Hellerup

Schneider Electric A/S
Messe
ROBOTBRAG 2025! Prep din virksomhed med robotter

Find inspiration til, hvad der kan lade sig gøre med AI og robotteknologi – og hvordan du bedst forbereder din virksomhed til fremtiden. Kom til ROBOTBRAG – inklusiv DIRA Business – hos Teknologisk Institut i Odense

Dato

08.05.2025