Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse

Den gode oplevelse for den enkelte kunde skabes bedst, når man kender kundens hverdag, skriver direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen, i en klumme.

Digitaliseringen giver Brødrene Dahl muligheder som aldrig før for at følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter, mener Bo Velling-Theisen, direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl. Arkivfoto. .

Brødrene Dahl (BD) har i den seneste tid modtaget en del hyldest for den oplevelse, som grossisten giver sine kunder. For nylig vandt BD således en europæisk pris og blev for andet år i træk præmieret ved FDIHs E-handelspris i kategorien omnichannel.

Læs også: Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League

Selvom direktør for marketing og retail hos BD, Bo Velling-Theisen, i en klumme på markedsforing.dk giver udtryk for, at han er stolt af priserne og generelt siger, at grossistbranchen er god til at give kunderne en oplevelse af, at systemerne hænger godt sammen og giver kunderne en sammenhængende købsoplevelse, så mener han stadig, at der skal arbejdes videre.

”Digitaliseringen giver os muligheder som aldrig før - vi kan følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter”, skriver Bo Velling-Theisen og fortsætter:

”Men hvor er omnichannel på vej hen - eller rettere; hvor er kunderne på vej hen? Jeg har tidligere givet udtryk for, at omnichannel er indefra og ud, og burde erstattes af mychannel. Altså kundens kanal, som giver en indkøbsoplevelse, der passer til den situation, jeg som kunde står i, når det passer mig”, skriver han på markedsforing.dk.

Marketing og kundeindsigt afgørende
I klummen kommer Bo Velling-Theisen derfor med sine bud på, hvordan denne tilgang til kunder og kundeoplevelser kan komme til at ramme plet, så virksomhederne ikke bliver for smarte, men alligevel overstiger kundernes forventninger.

”Her spiller marketing og kundeindsigt en stor rolle. Marketing skal vide langt mere om kunderne end blot, hvordan de køber eller ikke køber dit produkt. Hvad ved du faktisk om dine kunders hverdag, og hvordan den hænger sammen? Hvad sker der, fra kunderne står op, til de går i seng?”, spørger Bo Velling-Theisen og uddyber:

”Ved at kigge lidt ekstra på hvad der fylder i deres hverdag og dræner dem for energi, kan du sikkert identificere services, I kan tilbyde, som passer til din virksomheds værdier og de muligheder I faktisk har, hvis du kigger dig rundt i organisationen”, skriver han på markedsforing.dk.

Helt konkret er BD ifølge Bo Velling-Theisen gået i gang med at undersøge, hvordan kundernes hverdag kan gøres lettere.

Læs også: To storleverandører til VVS-branchen indgår digitalt samarbejde

”For eksempel er vi begyndt at modtage VVS-affald i flere af vores butikker. Så slipper vores kunder for en tur til genbrugspladsen og kan få mere tid til deres kunder eller familien”, skriver han og fortsætter:

”Det er en mindre ting, som dog er med til at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Vi ved også, at VVS’erne er dem, der bliver hurtigst nedslidte på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gjort det meget lettere at læsse de tunge varer med drive-in og drive-thru i flere butikker”.

- JMA

Solar Danmark

Sponseret

INVITATION – Solar Blue Install Network

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

01.11.2025Carlog System

Sponseret

Teknologi der sparer tid og skaber flow

31.10.2025Installator.dk

DIN Forsyning vinder Fjernvarmeprisen 2025

30.10.2025Installator.dk

11 nye industriparker på vej: ”Det rykker Danmark fremad”

30.10.2025Wicotec Kirkebjerg A/S

Sponseret

Vores forskellighed er en styrke

29.10.2025Installator.dk

Grøn omstilling: Elvarebiler giver både økonomiske og grønne fordele

29.10.2025Alcadon ApS

Sponseret

Så du Alcadon i TV i lørdags?

28.10.2025Installator.dk

Verdo får mio-bøde for vildledende grøn markedsføring

28.10.2025Installator.dk

EU stemte nej til mindre bureaukrati

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Aalborg)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

04.11.2025

Tid

08:00

Sted

Scandic Aalborg Øst, Hadsundvej 200, 9220 Aalborg Ø

Avidenz A/S
Kursus
Sagkyndig - lovpligtigt eftersyn af tekniske hjælpemidler (Silkeborg)

Tag dette kursus i lovpligtigt eftersyn af tekniske hjælpemidler. Spar penge, og foretag de lovpligtige eftersyn, når det passer ind i jeres planlægning.

Dato

04.11.2025

Tid

09:00

Sted

Scandic Silkeborg, Udgårdsvej 2, 8600 Silkeborg

Danvak
Seminar
Projektering og drift af sprinklersystemer

Sprinklersystemer spiller en stor rolle i brandsikring, men projekteringen kræver indsigt i både gældende standarder, risikoklasser og praktiske løsninger.

Dato

04.11.2025

Tid

13:45

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 3, 2630 Taastrup

Danvak
Seminar
Projektering og drift af sprinklersystemer

Sprinklersystemer spiller en stor rolle i brandsikring, men projekteringen kræver indsigt i både gældende standarder, risikoklasser og praktiske løsninger.

Dato

04.11.2025

Tid

14:00

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 1, 2630 Taastrup

Vølund Varmeteknik A/S
Kursus
🔧 Kompetencegivende servicekursus 🔧

Lær, hvordan du skal udføre serviceeftersyn og indregulering på Vølunds varmepumper!

Dato

05.11.2025

Tid

08:30

Sted

Industrivej Nord 7B, 7400 Herning

Danvak
Kursus
BR18 og brandsikre gennemføringer

Kurset gennemgår BR18’s krav til brandsikring af installationsgennemføringer, samt en grundig gennemgang af test- og normkrav til dokumentation af projektering og udførsel.

Dato

06.11.2025

Tid

08:15

Sted

Teknologisk Institut - Aarhus