Nu kan montørerne shoppe rundt
Øland har ombygget sin forretning i Brøndby og slår nu dørene op til et 500 kvadratmeter stort supermarked, hvor montørerne selv kan gå rundt og plukke deres varer.
Øland har om- og udbygget sin butik i Brøndby, og virksomheden lancerer nu som den første i branchen et nyt supermarkedskoncept, hvor montørerne kan betjene sig selv.
Tidligere i år har Øland introduceret supermarkedskonceptet i butikkerne i Odense, Vejle og Herning. Ventilationskomponenter, værktøj og produkter til teknisk isolering er brugervenligt organiseret på hylderne i den 500 kvadratmeter store butik i Brøndby, så man hurtigt kan finde varerne.
Det er en ny service, som skal være med til at fjerne flaskehalse og ventetider i de travle morgentimer. Typisk kommer alle kunderne i butikken mellem kl. 6 og 8, hvor der virkelig er tryk på ved disken. Det skaber en masse spildtid, som kan undgås ved at kunderne selv får adgang til butikshylderne og kan hente de varer, de skal bruge, siger administrerende direktør i Øland, Johnny Øland i en pressemeddelelse.
Han forsikrer dog, at man stadig kan købe sine varer på den gammeldags maner, hvis man foretrækker det.
Nyt koncept i ventilationsbranchen
Supermarkedskonceptet er nyt i ventilationsbranchen, men velkendt i både VVS- og byggebranchen, hvor håndværkerne er vant til at betjene sig selv. Det skaber et smidigere flow i butikkerne og bedre tid til at yde professionel rådgivning til de kunder, der har behov det. Det er disse fordele, Øland ønsker at tilbyde sine kunder.
Vi gør ikke det her for at spare penge. Vi tager ikke noget væk, men lægger en service til, som gør det nemmere og mere effektivt at være kunde hos os. Hvis der er noget, krisen har lært os, så er det at det er på servicen vi skal differentiere os. Det passer godt til vores DNA, siger Johnny Øland.
-KH