Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter
En ny digital platform, Spectia, er på vej ind i den danske installatørbranche. Løsningen skal give virksomheder bedre indsigt i priser, rabataftaler og bonusser – og samtidig automatisere tidskrævende opgaver som fakturatjek.
F.v: Nicholas Andreasen (CEO, Spectia), Niels Meidahl (CEO, InstallatørGruppen), Martin Kring (CEO, KRING), Mark von Holstein (CPO, Spectia). Foto: InstallatørGruppen
De første 40 installatører er allerede på vej ind på platformen, der også får en funktion til CO2-beregning af materialeforbrug for at hjælpe med de nye klimadokumentationskrav, fremgår det af en pressemeddelese.
"Vi har i InstallatørGruppen set, hvordan disse indviklede pris- og rabatstrukturer samt krav om bæredygtighedsregnskab på større projekter kan stjæle tid fra det værdiskabende arbejde. Med Spectia kan særligt de mindre installationsvirksomheder få adgang til samme avancerede digitale værktøjer som de store koncerner, hvilket styrker konkurrenceevnen på tværs af hele branchen," siger Niels Meidahl, Group CEO i InstallatørGruppen.
Spectia er udviklet i samarbejde mellem KRING venture studio, InstallatørGruppen samt stifterne Nicholas Andreasen og Mark von Holstein.
Målet er at skabe en fælles digital platform for tekniske installatører til indkøb og ESG – først i Danmark, siden i resten af Europa.
-emte