Træning skal ruste installatører til salg af douchetoiletter

Markedet for douchetoiletter er støt stigende, men ikke alle installatører har den nødvendige viden og erfaring til at imødekomme efterspørgslen. Derfor afholder Geberit installatørtræning.

Markedet for douchetoiletter er støt stigende, men ikke alle installatører har den nødvendige viden og erfaring til at imødekomme efterspørgslen. Derfor afholder Geberit AquaClean-installatørtræning, hvor deltagerne kan få viden om og erfaring med produkterne. Foto: Geberit..

Man skal ikke mange år tilbage i tiden før douchetoiletter var en sjældenhed rundt om på de danske badeværelser. I dag er billedet et helt andet. Hos Geberit melder man om stigende salg af producentens douchetoilet-serie med navnet AquaClean, og intet tyder på, at den udvikling vender lige foreløbig.

Læs også: Geberit og Ifö samles for første gang på VVS'17-messen

På trods af douchetoiletternes popularitet er det ikke alle installatører, der har erfaring med salg og montering af et douchetoilet. Derfor afholder Geberit installatørtræning, der har til formål at give installatører viden og erfaring, så de kan imødekomme kundernes stigende interesse for douchetoiletter.

”Selve produkterne er blevet mere avancerede og stiller større krav til mig som installatør. Derfor er det rart at få tips og tricks til korrekt installation. Samtidig er det fedt at prøve nye teknikker af i trygge rammer, hvor det ikke koster dagens omsætning at lave begynderfejl,” fortæller Anders Nyholm fra Bedre Bad, der er blandt de installatører, som har gennemgået installationstræning hos Geberit.

Det er vigtigt for ham at holde sig ajour, og installatørtræningen giver ham mulighed for at have det nye produkt mellem hænderne, inden den første bestilling kommer.

Træning i teknik og salg
Til installatørtræningen handler det ikke kun om de tekniske aspekter. Der er også afsat tid til salgstræning og undervisning i forskellige salgsteknikker for at imødekomme den stigende efterspørgsel. 

”Det kan være grænseoverskridende for VVS-installatører at påtage sig rollen som sælgere. De opfatter sig selv som håndværkere, der løser problemer, men i dag er det forventet, at den moderne håndværker også kan inspirere i forhold til trends og hjælpe med produktvejledning,” siger Bent Knudsen, som er country director hos Geberit i Danmark.

Læs også: Danskerne er klar til moderne VVS-installationer

En del af kurset har fokus på mersalg, hvor installatørerne lærer om, hvordan man kan rådgive kunden til at købe mere eller særlige produkter med større avance.

 - JMA

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

06.11.2025Installator.dk

Bred opbakning til ny karakterskala

06.11.2025Geberit A/S

Sponseret

Mindre toiletpapir, mindre klimaaftryk: Hvorfor douchetoiletter er et ansvarligt valg

06.11.2025Installator.dk

Gæsterne strømmede til åbningsfest hos Lemvigh-Müller

05.11.2025Installator.dk

Entreprenør digitaliserer indkøbet med KlarPris

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle