Geberit indvier stort kompetencecenter

Geberit åbner nyt kunde- og kompetencecenter på 450 m2 i Albertslund. Her kan fagfolk fra vvs-branchen få ny viden om rør og inspiration til badeværelset.

Geberit ønsker med åbningen af et nyt kompetencecenter at give forhandlerne viden og kompetencer, så de er rustet til at sælge blandt andet douchetoiletter og Monolith badeværelsesmoduler.

Med åbningen af et nyt kunde- og kompetencecenter i Albertslund vil Gerberit give installatører og grossister mulighed for at få ny viden om virksomhedens produkter.

”Vi har meget fokus på at give vores forhandlere viden og kompetencer, så de er rustet til at sælge blandt andet douchetoiletter og Monolith badeværelsesmoduler. Det kan vi nu gøre i kunde- og kompetencecenteret, hvor vi kan vise vores produkter i miljø og derigennem inspirere forhandlerne til at gøre det samme,” siger Geberits danske landechef Bent Knudsen.

Læs også: Danskerene skeptiske overfor duschtoiletter    

Som det eneste sted i landet rummer Geberits kunde- og kompetencecenter også et lydlaboratorium. Her kan fagfolk høre, hvilken betydning forskellige installationsløsninger inden for afløb har for lyden i en bygning. Et område, som har stor bevågenhed blandt branchens aktører som for eksempel ingeniører og installatører.

Tager på tur
Foruden det nye kunde- og kompetencecenter styrker Geberit sit fokus på viden og sparring med fagfolk ved at tage ud i landet for at møde grossister og installatører på deres hjemmebane. 25 byer får derfor besøg af Geberits Land Rover i 2013.

Læs også: Penge i udskiftning af ældre sanitet

”Vi kørte med Geberit On Tour for første gang sidste år, og det var en stor succes at møde branchens fagfolk professionel til professionel. Derfor tager vi af sted igen i år, og denne gang er der mulighed for at høre meget mere om vores forbrugerrettede produkter som for eksempel betjeningsplader og badeværelsesmoduler,” siger Bent Knudsen.  

Vækst på over 10 procent i 2012
I 2012 havde Geberit en vækst i omsætningen på mere end 10 procent, og det nye kunde- og kompetencecenter og Geberit On Tour skal sammen med flere nye produkter være med til at sikre fortsat fremgang på det danske marked.

”Årets resultat afspejler, at vores strategi om at satse på nyudvikling af produkter og på forretningsområdet med mere forbrugerrettede produkter virker. Vi oplever vækst på alle områder, men især vores store satsning AquaClean har fået et gennembrud i år og er blevet et meget vigtigt forretningsområde for os,” forklarer Bent Knudsen.

Ifølge nye tal fra Rørforeningen oplevede hele markedet nulvækst i 2012, og Geberit forventer også kamp om markedsandelene i år. Alligevel satser koncernen på yderligere vækst, siger Bent Knudsen:

”I 2013 lancerer vi en række nye produkter, som er rettet mod forbrugerne. Blandt andet har vi store forventninger til vores nye douchetoilet AquaClean Sela. Derudover fortsætter vi med at styrke vores fokus på videndeling og sparring med vores forhandlere.” 

-LA

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Vidste du, at elektriske fejl er størst under vedligeholdelsesarbejde?

Uponor

Sponseret

Fremtidens fjernvarmeløsning er lige her

Relateret indhold

24.07.2024Installator.dk

Vinderne af Installatørprisen

23.07.2024Installator.dk

Bosch henter ny direktør fra egne rækker

08.07.2024TOTO

Sponseret

Enestående certifikat for hygiejne

08.07.2024Installator.dk

Nødgenerator sikrer vandforsyning i Randers

04.07.2024Georg Fischer

Sponseret

Kom til Nordic Machine Days 26-29. august 2024

02.07.2024Vaillant A/S

Sponseret

VAILLANTS KLIMAVENLIGE VARMELØSNINGER TIL DIT NÆSTE PROJEKT

01.07.2024Geberit A/S

Sponseret

Stor opbakning til Geberits 150-års jubilæum i alle grossistbutikker

21.06.2024TOTO

Sponseret

Vægtløs oplevelse og massage med ”hænder af vand”

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle