Installatører: Sociale medier kan højne salget

Installatørpanelet mener, at det er vigtigt at være til stede på sociale medier såsom Facebook. Her kan installatørerne eksempelvis lægge billeder op af færddiggjort arbejde, hvilket i sidste ende kan være med til at øge salget.

Flemming Jensen, Roskilde Fjordens El 
Vi bruger i høj grad Facebook. Vi lægger opslag op, når vi har afholdt kurser, møder eller andre sociale arrangementer. Når opslagene handler om noget socialt, rammer vi tit en lidt yngre målgruppe bestående af unge mennesker, som bor i nærområdet og gerne vil ind i virksomheden.

Vi lægger indimellem også billeder op af vores produkter eller ting, vi har lavet – det kan for eksempel være en flot lysinstallation. Her er opslagene mere salgsorienterede, og vi markedsfører det på en måde, så opslagene rammer en helt konkret målgruppe, som vi har defineret inden. Opslagene kan være rettet mod bestemte, geografiske områder, en bestemt type husejer, mænd eller kvinder med videre.

Vi har ikke brugt ret mange penge på Facebook-annoncering endnu, men det er uden tvivl noget, som vi fremover kommer til at poste flere penge i. Vi har lige fået lavet en ny hjemmeside, og det er også planen, at hjemmesiden og vores Facebook-side skal kobles mere og bedre sammen.

Læs også: Installatører: Det er vigtigt at være digital

Michael Witt, Witt & Søn A/S
Vi har en Facebook-side med knap 300 følgere, hvor vi løbende lægger billeder og andre relevante ting op – blandt andet, når vi har udført en opgave – og jeg har derfor måttet lære mig selv at bruge mediet. Vi har haft vores Facebook-side i lidt over et år, og heldigvis for os er folk gode til at ”like”, dele og kommentere på vores opslag.

Vi oplever et højere salg ud fra visse af vores Facebook-opslag, og det viser i høj grad, hvor godt og brugbart et medie, Facebook er. Vi har for eksempel lige lavet en skorstensinddækning i zink, hvor hele skorstenen blev inddækket, fordi murværket var ved at være dårligt. Det lagde vi et før- og efterbillede af på Facebook, som blev delt af følgerne og kom vidt omkring, og det har vi fået fire ordrer ud af. Det er jo meget nemt at tage et par billeder og lægge dem op, så vi har brugt meget få ressourcer på at få fire, nye ordrer – helt uden at bruge annoncepenge på det.

Læs også: Installatører: Kurser skal holde os skarpe

Torben Ljungberg, Hovedstadens VVS og Kloak A/S
Jeg bruger faktisk ikke de sociale medier i min forretning. Det skyldes, at jeg ikke har haft tid til at få bygget noget ordentligt op. Jeg har meget travlt i øjeblikket og er alene i firmaet, så jeg er nødt til at nedprioritere det. Det var meningen, at jeg ville offentliggøre en Facebook-side, og det er stadig meningen, men det skal helst se ordentligt ud, når man først begiver sig ud i det.

Jeg har oprettet en Facebook-side, men den er slet ikke færdig. Jeg har kun arbejdet lidt på siden om aftenen, når jeg har haft tid, og jeg har kun fået lagt et par billeder ind, som viser nogle af de mange badeværelser, jeg laver. Når siden en dag bliver offentliggjort, skal formålet uden tvivl være at skaffe kunder. Og det skal være nemt for mig at vedligeholde siden, ved at jeg eksempelvis lægger billeder direkte op fra min telefon.

Solar Danmark

Sponseret

INVITATION – Solar Blue Install Network

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

27.10.2025Avidenz A/S

Sponseret

APV’en er et lovkrav – se den som en mulighed for udvikling

27.10.2025Installator.dk

"Det hører ingen steder hjemme" - organisationer reagerer på DR-programserie

27.10.2025Wicotec Kirkebjerg A/S

Sponseret

Nomineret til Fagtalent 2025 i kategorien Ledelse

27.10.2025Installator.dk

God løn er langt fra nok for at tiltrække og fastholde medarbejdere

27.10.2025Installator.dk

”Hvis du vil redde verden – så bliv VVS’er”

27.10.2025Wicotec Kirkebjerg A/S

Sponseret

Fra lærling til faglært til fremtidssikret

24.10.2025Bravida A/S

Sponseret

Mattias Tesfaye og Bravida er enige om at intensivere arbejdet om at skaffe flere faglærte

24.10.2025CSRD+CO

Sponseret

Solceller som strategisk ESG-tiltag

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danvak
Seminar
Smart bygningsautomatik og KNX i praksis – fra lovkrav til intelligente løsninger

Fagteknisk eftermiddag i samarbejde med KNX Danmark og Energiforum Danmark

Dato

28.10.2025

Tid

13:45

Sted

Teknologisk Institut, Gregersensvej 3, 2630 Taastrup

ECIT Consulting A/S
Seminar
En lærerig dag med fokus på, hvordan Business Central skaber værdi

Vi inviterer til en inspirerende dag, hvor du får indsigt i, hvordan Business Central gennem moderne økonomistyring kan effektivisere og automatisere jeres drift – uanset hvilket system I bruger i dag.

Dato

29.10.2025

Sted

Aarhus

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Bygningskonstruktioner og energiforbrug i simple bygninger (Fag B)

Vil du rådgive boligejere om at spare på energien og energirenovere? KEA giver dig redskaberne.

Dato

29.10.2025

Tid

08:30

Sted

København NV

DTU
Efteruddannelse
Netværksforsvar og angrebshåndtering

Vil du lære det nyeste inden for trusler, sårbarhed og malware – og samtidig blive skarp på kryptografiske løsninger?

Dato

29.10.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

ECIT Consulting A/S
Seminar
En lærerig dag med fokus på, hvordan Business Central skaber værdi

Vi inviterer til en inspirerende dag, hvor du får indsigt i, hvordan Business Central gennem moderne økonomistyring kan effektivisere og automatisere jeres drift – uanset hvilket system I bruger i dag.

Dato

30.10.2025

Sted

København

DTU
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

30.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup