Installatører: Sociale medier kan højne salget

Installatørpanelet mener, at det er vigtigt at være til stede på sociale medier såsom Facebook. Her kan installatørerne eksempelvis lægge billeder op af færddiggjort arbejde, hvilket i sidste ende kan være med til at øge salget.

Flemming Jensen, Roskilde Fjordens El 
Vi bruger i høj grad Facebook. Vi lægger opslag op, når vi har afholdt kurser, møder eller andre sociale arrangementer. Når opslagene handler om noget socialt, rammer vi tit en lidt yngre målgruppe bestående af unge mennesker, som bor i nærområdet og gerne vil ind i virksomheden.

Vi lægger indimellem også billeder op af vores produkter eller ting, vi har lavet – det kan for eksempel være en flot lysinstallation. Her er opslagene mere salgsorienterede, og vi markedsfører det på en måde, så opslagene rammer en helt konkret målgruppe, som vi har defineret inden. Opslagene kan være rettet mod bestemte, geografiske områder, en bestemt type husejer, mænd eller kvinder med videre.

Vi har ikke brugt ret mange penge på Facebook-annoncering endnu, men det er uden tvivl noget, som vi fremover kommer til at poste flere penge i. Vi har lige fået lavet en ny hjemmeside, og det er også planen, at hjemmesiden og vores Facebook-side skal kobles mere og bedre sammen.

Læs også: Installatører: Det er vigtigt at være digital

Michael Witt, Witt & Søn A/S
Vi har en Facebook-side med knap 300 følgere, hvor vi løbende lægger billeder og andre relevante ting op – blandt andet, når vi har udført en opgave – og jeg har derfor måttet lære mig selv at bruge mediet. Vi har haft vores Facebook-side i lidt over et år, og heldigvis for os er folk gode til at ”like”, dele og kommentere på vores opslag.

Vi oplever et højere salg ud fra visse af vores Facebook-opslag, og det viser i høj grad, hvor godt og brugbart et medie, Facebook er. Vi har for eksempel lige lavet en skorstensinddækning i zink, hvor hele skorstenen blev inddækket, fordi murværket var ved at være dårligt. Det lagde vi et før- og efterbillede af på Facebook, som blev delt af følgerne og kom vidt omkring, og det har vi fået fire ordrer ud af. Det er jo meget nemt at tage et par billeder og lægge dem op, så vi har brugt meget få ressourcer på at få fire, nye ordrer – helt uden at bruge annoncepenge på det.

Læs også: Installatører: Kurser skal holde os skarpe

Torben Ljungberg, Hovedstadens VVS og Kloak A/S
Jeg bruger faktisk ikke de sociale medier i min forretning. Det skyldes, at jeg ikke har haft tid til at få bygget noget ordentligt op. Jeg har meget travlt i øjeblikket og er alene i firmaet, så jeg er nødt til at nedprioritere det. Det var meningen, at jeg ville offentliggøre en Facebook-side, og det er stadig meningen, men det skal helst se ordentligt ud, når man først begiver sig ud i det.

Jeg har oprettet en Facebook-side, men den er slet ikke færdig. Jeg har kun arbejdet lidt på siden om aftenen, når jeg har haft tid, og jeg har kun fået lagt et par billeder ind, som viser nogle af de mange badeværelser, jeg laver. Når siden en dag bliver offentliggjort, skal formålet uden tvivl være at skaffe kunder. Og det skal være nemt for mig at vedligeholde siden, ved at jeg eksempelvis lægger billeder direkte op fra min telefon.

ADI Global Distribution A/S

Sponseret

Nordic Security Integration Expo

Techem Danmark A/S

Sponseret

Spar på ressourcerne - anbefalingen er, sæt forbrugsmåling op hurtigst muligt i projekterne

Relateret indhold

28.05.2025METRO THERM A/S

Sponseret

Tak for dit besøg ved VVS-messen 2025

28.05.2025Eaton Electric Danmark

Sponseret

Direktør for Eaton Danmark fylder 60 år

27.05.2025Installator.dk

Kamstrup køber BD Smart Forsyning

27.05.2025Installator.dk

Elektrikere hårdest ramt af skrankepavekultur i byggebranchen

26.05.2025Installator.dk

Nyt direktiv kræver nyt energimærke: Rapport peger på tre veje til en stærkere ordning

23.05.2025Installator.dk

Trump varsler gigantisk told mod EU

23.05.2025Installator.dk

Vildledende håndværker-garanti dømt ulovlig

23.05.2025Solar Danmark

Sponseret

Ledelse er ikke bare en funktion – det er en kompetence.

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Alcadon ApS
Show
[BLIV OPDATERET PÅ NETVÆRK] Alcadon og Reichle & de-Massari roadshow

Skal vi lægge vejen forbi dig i uge 22 og 23?

Dato

26.05.2025

Tid

06:00

Sted

Hos dig!

Danvak
Kursus
DS 428:2019 Komplet kursus om brandsikring af ventilationsanlæg

Kurset strækker sig over 2 kursusdage, hvor du får en komplet gennemgang af alle krav og præaccepterede løsninger i DS 428:2019. Du finder de konkrete datoer i kursusbeskrivelsen, ved at trykke på tilmeldingslinket.

Dato

03.06.2025

Tid

08:30

Sted

Teknologisk Institut - Taastrup

Danvak
Kursus
DS 428:2019 Komplet kursus om brandsikring af ventilationsanlæg

Kurset strækker sig over 2 kursusdage, hvor du får en komplet gennemgang af alle krav og præaccepterede løsninger i DS 428:2019. Du finder de konkrete datoer i kursusbeskrivelsen, ved at trykke på tilmeld-knappen.

Dato

03.06.2025

Tid

08:30

Sted

Teknologisk Institut - Taastrup

Solar Danmark
Webinar
Online informationsmøde – Elinstallatøruddannelse (AU) - Solar School

Er du elektriker, og går du med overvejelserne om efteruddannelse, så tag med på vores online informationsmøde. Læs til el-installatør på deltid - studere imens du arbejder, og bibehold både dine kollegaer og dit økonomiske råderum. Vi glæder til at give dig en rundtur i uddannelsen, og hvilke tilskudsmuligheder du evt. kan have adgang til. Det tager kun en time, og kan reelt være afgørende for din fremtidige karriere - så tilmeldt dig.

Dato

03.06.2025

Tid

16:00

Sted

Online

EET Danmark A/S
Kursus
Axis Kurser

Gør læring til et eventyr med Axis

Dato

04.06.2025

Sted

Online & Lund i Sverige

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Efteruddannelse
Kvalitet, sikkerhed og miljø (EL)

Få kvalitet, miljø og sikkerhed til at gå op i en højere enhed.

Dato

10.06.2025

Tid

08:30

Sted

Hellerup