Stålbrugere er vilde med bæredygtig levering

En lille adfærdsændring kan effektivisere levering af stål og reducere CO2-udledningen, mener stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller. Kunderne er med på ideen.

Det er frivilligt at tage del i Agreenment, ligesom der stadig vil være mulighed for dag til dag-levering ved akut behov. Foto: Lemvigh-Müller..

Virksomheder, som køber stål og metaller hos Lemvigh-Müller, har i den grad vendt tommelfingeren opad for et initiativ, der skal reducere CO2-udledningen fra stål- og teknikgrossistens lastbiltransport. Flere end foreløbig 450 af knap 500 stålkunder, som har været med til at teste et nyt, bæredygtigt partnerskabsprogram, har sagt ja til at få deres stål-leverancer på faste ugedage.

Det giver Lemvigh-Müller mulighed for at udnytte sine lastbiler mere effektivt, køre færre kilometer og dermed reducere CO2-udledningen. Besparelsen ved at køre mindre bruger Lemvigh-Müller til at udskifte traditionel diesel med klimavenlig HVO 100-biodiesel.

”Bæredygtighed er i stigende grad et konkurrenceparameter, og opbakningen til Agreenment bekræfter os i, at løsninger, der hjælper vores kunder med den grønne omstilling, er fremtiden”, siger Anders Voldsgaard Clausen, salgsdirektør med ansvar for Lemvigh-Müllers regionale stålsalg.

Det nye partnerskabsprogram lanceres under navnet Agreenment™, som I første omgang bliver rullet ud til stålforbrugende kunder med fokus på bæredygtighed.

Dag til dag-levering er pinligt og forkælet

Udgangspunktet for Agreenment™ er grøn distribution, men det handler også om at gå sammen om bæredygtige forretningsløsninger. Lemvigh-Müller-kunder, der vælger at være med, får blandt andet adgang til en CO2-beregner, kurser om eksempelvis lovkrav, dokumentation og inspiration til grønne tiltag samt markedsføringsmaterialer.

Dan Vals, som har specialiseret sig i underleverandøropgaver inden for profilvalsning og bukning til blandt andet byggeriet, transportsektoren og vindenergi, er en af de virksomheder, der har valgt at blive Agreenment-kunde. Her konstaterer administrerende direktør, Sebastian Christiansen, at konceptet falder helt i tråd med virksomhedens egne ambitioner om at bidrage til den grønne omstilling gennem mere effektive processer.

”Vi har vænnet os selv og hinanden til, at vi kan få alting frem fra dag til dag. Men det en forkælet adfærd og næsten lidt pinligt. Man bør kunne planlægge, så det ikke er nødvendigt. Det handler om en relativt lille adfærdsændring, men det gør en stor forskel”, siger han.

Anders Voldsgaard Clausen understreger, at det er frivilligt at tage del i Agreenment, ligesom der stadig vil være mulighed for dag til dag-levering ved akut behov.

-CH

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

07.11.2025Inspectly ApS

Sponseret

Kvalitet – hvad betyder det egentlig? 🤔

07.11.2025Installator.dk

Bravida bestiller 500 elvarebiler i rekordstor ordre

07.11.2025Installator.dk

Elektrificeringen af bilparken er i højgear

07.11.2025Avidenz A/S

Sponseret

Et godt arbejdsmiljø er blevet et konkurrenceparameter

06.11.2025Installator.dk

Bred opbakning til ny karakterskala

06.11.2025Geberit A/S

Sponseret

Mindre toiletpapir, mindre klimaaftryk: Hvorfor douchetoiletter er et ansvarligt valg

06.11.2025Installator.dk

Gæsterne strømmede til åbningsfest hos Lemvigh-Müller

05.11.2025Installator.dk

Entreprenør digitaliserer indkøbet med KlarPris

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle