Fra usynlighed til aktivt designelement
Ingen bryder sig om at være usynlig. Den skæbne bliver ellers ofte elinstallationernes til del. Derfor går Lauritz Knudsen helt nye veje for at åbne danskernes øjne for muligheder og fordele ved at tænke el med ind i renoveringen.
Her er el blevet en del af indretningen. Designeren John Zoffmann er med ved indretningen af de udvalgte rum..
Gennem en årrække har det været et paradoks for Lauritz Knudsen, hvordan danskere, der ellers betegner sig selv som meget interesserede i boligindretning, kan leve med 40-50 år gamle, slidte kontakter. Derfor har firmaet sammen med TNS Gallup gravet i problemstillingen.
Jeg har interviewet danskere om forholdet til deres el-installation. Fælles for dem er, at de alle har stor interesse for indretning og design, fortæller seniorkonsulent ved TNS Gallup, Gitte Nomanni. Men jeg kunne ved selvsyn konstatere, at deres elinstallation ikke er genstand for samme interesse. Flere årtiers kontakter sad side om side, men ingen af dem, jeg talte med, har særlig stor fokus på det. Min oplevelse er klart, at danskerne har vænnet sig til el, der altid virker, og derfor ikke ser det som et aktivt element i deres boligindretning, slutter hun.
Med Zoffmann i front
Det har fået Lauritz Knudsen til at alliere sig med designeren John Zoffmann, som i en række tv-reklamer skal hjælpe med at åbne danskernes øjne for, hvordan en ordentlig og tidssvarende el-installation kan bidrage til en lækker boligindretning. Formålet med kampagnen er ganske enkelt at få flere til at tænke el, når de renoverer deres hjem.
Det skal være mere naturligt at tænke elinstallationen med, når der foretages mindre forbedringer i hjemmet. Til at servere det budskab bruger vi designeren John Zoffmann som hovedfigur i vores sommer-renoveringskampagne, fortæller Philip Knudsen, marketingchef i Lauritz Knudsen.
John Zoffmann er blandt andet kendt fra tv-programmet 'Roomservice', hvor han leverede mildt sagt nytænkende boligindretning. Han er fagligt kompetent og har kant. Derfor mener vi, han er den rette til at sælge vores el-budskaber på en meget troværdig måde, siger Philip Knudsen.
Kampagne med konkurrence
Mens kampagnen kører er det muligt for private at deltage i en konkurrence om indretningshjælp fra John Zoffmann kombineret med el-ekspertise fra Lauritz Knudsen og lokale el-installatører. Konkurrencen løber frem til den 29. august. Herefter vælger Lauritz Knudsen og John Zoffmann to konkurrencevindere. Vinderne får besøg af John Zoffmann og Lauritz Knudsens el-eksperter. Der udarbejdes forslag til løsning af problemet i samråd med konkurrencevinderne. El-løsningen og evt. malerarbejde udføres, og rummet indrettes (samlet værdi op til 35.000 for hvert af de to rum).
De to vindere vil få direkte besked i uge 36, og indretning af rummene vil ske i tiden umiddelbart herefter. Indretningen skal være gennemført i uge 38.
Læs mere om kampagnen og konkurrencen på www.lk.dk/renovering.