Væk opsigt med servicevognen

Håndværkerbilen er oplagt til at skabe ekstra opmærksomhed om virksomheden. Mød to vvs-virksomheder, der bruger deres køretøj til mere end blot at vise firmalogo og telefonnummer.

Et stort toilet på taget af håndværkerbilen virker umiddelbart mærkeligt, men for VVS-virksomheden Rasmussen & Sønner, er det blevet et vigtigt kendetegn. .

Når håndværkerbilen alligevel flytter sig rundt i bybilledet, kan man lige så godt bruge vognen til at vække opsigt og skabe ekstra opmærksomhed om virksomheden. Det er holdningen hos VVS-virksomheden KE Mammen fra Fredericia, der kører rundt med følgende slogan på firmaets blå håndværkerbil:

”Fryser madammen – så ring til Mammen. Er hun helt kold – ring 112”

Ifølge Kim Skafte Pedersen, der er vvs-installatør og indehaver af KE Mammen, er idéen med det humoristiske slogan, at virksomhedens navn skal sætte sig fast i hovedet på potentielle kunder.

”Det er jo billig reklame, og der er ikke tvivl om, at folk husker os på grund af sloganet. Faktisk giver det også en hel del kommentarer. For eksempel var jeg fornylig nede i den lokale bank for at skifte en pumpe, og der var én, jeg aldrig har mødt før, som hev fat i mig og sagde, at det er en fed reklame, jeg har lavet,” fortæller Kim Skafte Pedersen i en af artiklerne i temaet "Salg og markedsføring".

Kunderne skal have humor
Første del af slogannet fandt Kim Skafte Pedersen på under sin lærlingetid helt tilbage i 80’erne, mens 112-sætningen først er blevet sat på bilen i år. Kim Skafte Pedersen er ikke nervøs for, at sloganet får virksomheden til at fremstå useriøs.

”Jeg tror, at ni ud af 10 synes, det er rigtig sjovt. Og så er der nok en enkelt, der synes, at det er noget værre fis. Men dem, som mener det er for fjollet eller er forarget over det, skal jeg slet ikke have som kunder, for vi er jo slet ikke på bølgelængde,” siger Kim Skafte Pedersen.

Toilet på taget
Hos vvs-firmaet Rasmussen & Sønner på Amager har man også valgt at bruge håndværkerbilerne til at skabe ekstra opmærksomhed om virksomheden. Alle virksomhedens seks biler har således et toilet i fuld størrelse spændt fast på tagbagagebæreren, så ingen potentielle kunder er i tvivl om, at sanitet er virksomhedens speciale.

 ”Det skaber en del opmærksomhed, og kunderne kender os som ”dem med toiletterne på taget”. Jeg tror, de husker os bedre, end hvis vi bare havde almindelige blikkenslagerbiler. Og den genkendelse har selvfølgelig en vis værdi, selvom det er svært at måle,” fortæller indehaver af Rasmussen & Sønner Jan Rasmussen.

Det var Jan Rasmussens far, der i sin tid kom på idéen med at spænde toiletterne fast på taget af bilerne. Faktisk eksperimenterede gamle Rasmussen først med el-vandvarmere, men da det ikke var alle, der umiddelbart vidste, hvad det var, faldt valget altså på toiletter. 

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

05.12.2025Installator.dk

Sjørring El-Service vælger Koble for at sikre fremtidens drift

05.12.2025Installator.dk

Dalux lancerer automatiseret clash detection

04.12.2025Installator.dk

CEPOS-analyse: Danmark bør droppe nationalt klimamål

04.12.2025Installator.dk

Aceve samler danske brands og køber op i Europa

04.12.2025Installator.dk

Bygma finder ny regionsdirektør internt

03.12.2025Installator.dk

TEKNIQ: EU’s gasstop fra 2027 kræver turbo på elektrificeringen

03.12.2025Installator.dk

EU siger nej til russisk gas fra 2027

02.12.2025Installator.dk

Dansk Industri opruster med ny brancheplatform for teknik og installation

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle